ad
  • 8.148.022 stemmen

Gun Duel in Durango (1957)

Western / Romantiek | 73 minuten

Genre: Western / Romantiek

Alternatieve titel: Duel in Durango

Geregisseerd door: Sidney Salkow

Met onder meer: George Montgomery, Ann Robinson en Steve Brodie

IMDb beoordeling: 5,9 (261)

Over Gun Duel in Durango

"WHEN DAWN CAME UP LIKE GUNFIRE OVER DURANGO!"

Dan Tomlinson, alias Will Sabre, stond aan het hoofd van een bende outlaws. Dan is van plan het rechte pad op te gaan, maar hij wordt gewaarschuwd door de nieuwe bendeleider Dunsten. Dunsten geeft hem dertig dagen bedenktijd om terug te keren naar de bende. Onderweg naar zijn geboortestad en zijn vriendin Judy, pikt Dan de 10-jarige Robbie op, wiens vader is vermoord. Dan krijgt een baan als bankemployee, maar hij is een verdachte, wanneer de bank wordt overvallen door Dunstens bende en waarbij hij geen weerstand heeft geboden. Dunsten laat bewijsmateriaal achter, om het te doen lijken alsof Dan samengewerkt heeft met hem. Dan wordt onterecht beschuldigd en hij moet een manier zien te vinden om zijn naam te zuiveren en zijn voormalige outlawbende op te rollen.

image

Dan Tomlinson (aka Will Sabre)

Judy Ollivant

Jones (as Al Wyatt)

Burt (as Red Morgan)

avatar van mr rumson

mr rumson

Gun Duel in Durango is een matige western .

Doordat het jongetje Robbie aardig wat speeltijd heeft lijkt dit wel op een familie western .

Iets waar ik niet echt voor warm loop .

Maar ook de actiescènes zien er zwak uit en te gemaakt .

Ook de leider van de bende zette zijn rol naar mijn idee te overdreven neer.

Montgomery doet het niet onaardig maar nu ik een paar westerns van hem gezien heb .

Zie je weinig verschil in de karakters die hij neerzet .

Kortom een matige western .