Polle Fiction (2002)

Denemarken

geregisseerd door Søren Fauli
met Jens Andersen, Per Otto Bersang Rasmussen en Henrik Bechman

Polle is een rare nerd die in het dorpje Snave woont ergens op het platteland in Denemarken. Ondanks dat hij reeds 30 jaar is woont hij nog steeds bij zijn ouders en hij is een beetje een buitenbeentje. Zijn enige 3 "vrienden" zijn de nog gekkere jongens Heino, Jøgge en Knasti. Als er een nieuwe pizzatent geopend wordt in het dorp door de donkere jongen Ali en zijn zusje Solaima wordt Polle op slag verliefd op haar. Hij realiseert zich al snel dat hij alles in het werk moet stellen om de liefde van zijn leven te veroveren, maar dat blijkt niet zo makkelijk te zijn als hij dacht.