Appelsinpiken (2009)

1 stem

Noorwegen / Duitsland / Spanje

geregisseerd door Eva Dahr
met Mikkel Brakk Silset, Harald Rosenstrøm en Annie Dahr Nygaard

Een jonge man, Jan Olav, ontmoet op een dag een heel speciaal meisje in de tram. Ze heeft een grote zak vol sinaasappels in haar handen. Hij wordt op slag verliefd, maar zij stapt bij de volgende halte uit. Hij gaat naar haar op zoek en dit leidt hem van winters Oslo naar kleurrijk Sevilla, waar de bomen vol sinaasappels hangen. Twintig jaar later krijgt zijn zoon Georg van hem een brief over een meisje dat hij 'Orange Girl' noemt. Georg neemt de brief mee naar de Noorse bergen, waar hij een zeldzaam verschijnsel in de lucht wil fotograferen. In de trein hiernaartoe ontmoet hij Stella.