The 5,000 Fingers of Dr. T. (1953)

Familie / Muziek

geregisseerd door Roy Rowland
met Peter Lind Hayes, Mary Healy en Hans Conried

De pianoleraar dr. T. wil 500 kinderen 24 uur per dag en 7 dagen per week op zijn gigantische piano laten spelen. De kinderen worden als slaven behandeld, waarbij hun enige hoop op redding de jonge Bart Collins is, die les heeft van dr. T en op de hoogte komt van deze praktijken.

Geinige titel.

Wat denk je van "The 1000 Eyes of Dr. Mabuse" (Fritz Lang) ?

Die ken ik. Doet toch minder bij me dan die vingers en dr. T....

avatar van streeter
Mijn 5,000ste stem

avatar van wendyvortex
Leuke decors en pakjes in deze tamelijk geslaagde Dr. Seuss-verfilming.
Dr. T. wil 500 kindertjes met in totaal 5000 vingertjes laten spelen op zijn gigantische piano in zijn gloednieuwe Dr. Terwilliker Instituut.
Hans Conried (bekend als de stem van Kapitein Haak in Peter Pan) heeft natuurlijk de perfecte kop voor de megalomane piano-leraar.
Mooie scene ook in de kerker, waar alle violisten, blazers, slagwerkers worden opgesloten.
Gigaflop destijds en nog een mooie quote: "Dr. Suess fantasy that was supposed to be another Wizard of Oz but turned out more like Willie Wonka as directed by Liberace."

avatar van D-ark
Psychedelische kind vriendelijke cult die overduidelijk uit het hoofd van Dr. Seuss komt. Een behoorlijk up-tempo musicial met een verassend goed acteerde kinder lead maar de hoofdrol is toch vooral voor de bizarre kleurrijke maar ook prachtig gemaakte decors en kostuum. Perfect hap-slik-weg (kinder) vermaak voor een luie zondag.