Shattered City: The Halifax Explosion (2003)

Canada
Drama / Actie
174 minuten (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door Bruce Pittman
met Vincent Walsh, Shauna Macdonald en Pete Postlethwaite

In de mini-serie Shattered City wordt het ongelooflijke verhaal van Halifax in Nova Scotia verteld, een stad die verwoest werd door een enorme explosie en een vloedgolf, nadat twee schepen in de haven op elkaar waren gebotst.

een goede film 4.5*

Begin langdradig, maar halfwege een zeer goede film, iemand die van drama houdt, een aanrader
krijgt zeker ook 4.5

Goede dramatische film gebaseerd op ware feiten.
Het drama speelt zich af tijdens de Eerste Wereldoorlog en de gebeurtenissen zijn onrechtstreeks aan die oorlog te wijten.
De vertolkingen in de film zijn goed, de special effects zijn dat minder.
Maar toch is deze film, ook historisch gezien, best een aanrader.
Ik heb er in ieder geval weer iets meer uit geleerd.

avatar van Phantasm
Na een langdraderig begin wordt het steeds beter, leuk om een keer gezien te hebben.