Tant Qu'on A la Santé (1966)

Alternatieve titel: As Long as You're Healthy

Frankrijk

geregisseerd door Pierre Étaix
met Pierre Étaix, Denise Péronne en Simone Fonder

Gejaagdheid en geluidsoverlast in de grote stad worden een jongeman te veel en leiden door een misverstand tot een breuk met zijn geliefde. Een te hulp geroepen arts heeft nòg ergere trauma's van het moderne leven; de camping waar hij rust gaat zoeken is al even overbevolkt en lawaaierig.

avatar van Mac Hammer Fan
Won een Silver Seashell op het San Sebastián International Film Festival in 1966.

Erg grappige sketchesfilm waarin de draak wordt gestoken met het gejaagd leven, de geluidshinder, de verkeersdrukte, de reclamewereld, de medische wetenschap, de bourgeoisie en een pak potsierlijke menselijke gedragingen op een wijze die wel doet denken aan de fratsen van Buster Keaton en Charlie Chaplin uit de stille-film-periode maar ook aan de cinema van Jacques Tati.