La Doppia Ora (2009)

Italië
Thriller / Mystery

geregisseerd door Giuseppe Capotondi
met Filippo Timi, Kseniya Rappoport en Antonia Truppo

Ex-agent Guido ontmoet door een speeddating-afspraakje de mooie Sonia, die als kamermeisje in een hotel werkt. Guido neemt Sonia op een afspraakje mee naar het oude landhuis waar hij nu werkt, hopende haar te imponeren. Maar wanneer er overvallers verschijnen verandert dit plezierige uitje in een gewelddadige nachtmerrie.

onvoldoende
te saai

avatar van david bohm
Onderhoudende thriller, ja ik vind het een thriller, met sterk acteerwerk en een overdosis aan twists. Het laatste halfuur wordt het echt te bont gemaakt wat dat betreft waardoor het verhaal niet lekker uit de verf komt en waardoor mijn aandacht verslapte. Toch ruim voldoende.

avatar van Noodless
Fran schreef:
Een thriller die je blijft boeien door de vele plotwendingen. Het sterke van deze film is dat je toch hoop blijf houden dat het hoofdpersonage toch goed blijkt te zijn en niets met die overval te maken heeft. Het is wel verfrissend om eens mee te maken dat het hoofdpersonage een keer niet één van de good guys is. Het is heel intrigerend omdat ik in het begin er echt van was overtuigd dat ze onschuldig was.

alleen had ik in het begin al het gevoel dat ze mee in het complot zat.
Maar uiteindelijk waren er genoeg wendingen in het verhaal om het geheel boeiend te maken tot het einde. Overigens vond ik het acteerwerk van beide hoofdrolspelers uitstekend. 7,5/10

avatar van Charliez
Zeer verrassende Italiaanse thriller die ervoor zorgt dat je blijft kijken.
Het originele verhaal en onvoorspelbare einde maken van deze film absoluut geen doorsnee thrillertje.

avatar van flaphead
Redelijke mystery-thriller die eigenlijk van alles net te middelmatig is. Er zitten een paar aardige twists in, hoewel de het-is-allemaal-niet-gebeurd altijd vrij vervelend is. De film doet zeker zijn best om een goed script te volgen en de ideeën zijn prima. Maar eigenlijk komt het allemaal nét iets te kort om echt binnen te komen. Ik kan nu nog even niet de vinger leggen op waar dat precies aan ligt. Het voelt alsof er wat gaatjes in zitten. De romance had er ook wat minder dik op mogen liggen, zeker omdat hij er ook niet echt stuk van lijkt als de dame inderdaad een 2e leven blijkt te hebben en hij direct professioneel gaat afluisteren.
Al met al leuk tussendoortje, maar niet meer.

avatar van bjerik76
95 minuten ?
Hij leek mij wel 950 minuten te duren.
Lange zit, er ontbreekt ineens een heel stuk hoe ze uit de ontvoering is gekomen
Hierdoor begin je al te twijfelen.
eigenlijk al zodra ze ontvoerd worden, en dan vastgebonden in het huis van wat later blijk, haar vader.. vervolgens loopt het in een soort van flash back door elkaar, en als je je aandacht er niet bij houd ben je de draad kwijt.
Ik had pas op het eind door dat ik die overvaller, en die date van haar door elkaar had gehaald.
Vond ze qua uiterlijk erg op elkaar lijken.

beetje raar script al met al.

avatar van Boenga
scorsese schreef:
... de hele mengelmoes van werkelijkheid, fantasie en herinneringen is allemaal iets te gemakkelijk...

Daar zit de absolute dooddoener van deze film. Het eerste half uur is beklijvend en meeslepend - heeft veel met Rappoport te maken, die een heel ondoordringbaar personage neerzet.
Maar wanneer duidelijk wordt hoeveel van het verhaal zich alleen maar in haar hoofd afspeelt, tja, dan is het niet moeilijk om verschillende wendingen te laten plaatsvinden... Het zorgde voor een onvoldaan gevoel bij het laatste half uur.

Een thriller als een groeiende luchtbel die halverwege uiteen springt.