Headhunter (2009)

Denemarken
Thriller

geregisseerd door Rumle Hammerich
met Lars Mikkelsen, Charlotte Munck en Flemming Enevold

De 35-jarige Martin Vinge was ooit een bekend journalist. Nu, is hij een succesvol headhunter met een gecompliceerd privéleven. Hij wordt opgeroepen door de 85-jarige N.F. Sieger, van het grootste Deense transportbedrijf. Sieger huurt Martin in om een geschikte erfgenaam te vinden . Zijn eigen zoon, Daniel Sieger, wordt niet de erfgenaam, ook al heeft hij zich altijd voor het bedrijf ingezet. Martin komt met een aantal namen, maar doet dan de ontdekking dat er waarschijnlijk iets heel anders met het bedrijf gaat gebeuren...

avatar van Toontje35
Intrigerende film, goed verhaal. Weer eens iets anders. Spannend

Lars Mikkelsen is prima op dreef. Genieten deze Nordic

avatar van lars-pixar
Mijn lijkt dit echt een goede triller maar als ik de trailer zie dan lijkt me dit toch ook wel een beetje schokkend? Of heb ik dat verkeert?
Vooral dat stuk dat hij zich kaal maakt.

avatar van fcdenhaag
Toffe film. Ik zit zelf in recruitment dus geeft het een extra tintje. Film lijkt inhet begin wat saai, maar op een gegeven moment ontpopt het zich als een interessant verhaal met een aantal dramatische wendingen.
@lars-pixar: jij hebt duidelijk de verkeerde trailer bekeken

avatar van madmax1
Interessant gegeven ,inkijkje achter de schermen in de grootste transport bedrijven van Europa,met al hun kop stukken ,waarin de corruptie van de witte boord criminelen weer in volle glorie schitteren .
Boeiend gefilmd met goede acteurs

avatar van Pazmaster
Het verhaal zit goed in elkaar maar het einde stelde me een beetje teleur. Ik vond het een beetje een domper op de hele film. Acteerwerk is wel in orde. 3 sterren

avatar van Leo1954
Weer eens een heerlijke Scandinavische thriller, hoe ze dat toch elke keer weer voor elkaar krijgen. Ik geniet er volop van.

Beetje rommelig en ongeloofwaardig. Te veel toevalligheden.