Copperhead (2008)

Horror / Western

geregisseerd door Todor Chapkanov
met Brad Johnson, Billy Drago en Wendy Carter

Wild Bill is net vrij uit de bak. Hij komt langs een plaats waar net een gevecht geweest lijkt te zijn. Hier treft hij een oude Mexicaan aan die vertelt dat er slangen zijn geweest. Later arriveert Bill in een klein stadje in New-Mexico. Hij gaat hier een saloon binnen en drinkt wat. Samen met de cowboy Jesse speelt hij een potje poker. Bill probeert Jesse te vertellen over de slangen die richting het stadje komen. Als de slangen niet komen, is Bill volgens Jesse zo goed als dood. Als dan alle paarden doodgebeten zijn, worden er voorzorgsmaatregelen genomen; de vrouwen en kinderen worden naar de bank gestuurd, zodat ze veilig zijn. En dan komen de slangen, en deze laten zich niet zomaar ombrengen en zijn niet te stoppen!

avatar van Ace Hanlon
De waardering op IMDb is wel niet zo hoog, maar deze wil ik toch wel graag zien. Billy Drago is een acteur, die mij altijd dezelfde reactie ontlokt: "Dat is geen beste, hoor." Hij weet een crimineel altijd zo lekker weg te zetten.

avatar van planet_of_death
In de reclame zag het er niet uit, desondanks ben ik benieuwd.

avatar van Zandadder
Een soort van 'Snakes On A Plane' het zag er visueel net zo uit op de reclame.

Billy Drago heeft een goede kop voor vooral onsympathieke rollen. (Delta Force 2 b.v.)

Copperheads zijn overigens wel giftig, maar niet zo dat je er aan dood gaat, al zal de naam wel niet op de slangensoort slaan.

Dit lijkt mij heerlijke cult. Ga er morgen lekker voor zitten!

avatar van Eny
Eny
Nog geen stemmen? :O Is het een aanrader? (vanavond op tv)

avatar van stephan73
De films van het Sci-Fi channel zijn niet allemaal goed. Beter nog, ze zijn vaak erg, heel erg slecht.
Net zoals Copperhead, een mens tegen dier horror / western.

Werkelijk alle clichés uit beiden genres komen aan bod en worden zeer slecht in beeld gebracht. Eigenlijk is het enige pluspunt aan de film de rol van Billy Drago, die als gewoonlijk lekker over the top acteert.

RTL 7 zendt de laatste tijd vaak dit soort films uit. Die zijn vaak grappig om te zien, maar deze was erg saai en dom.

PS: Wat betreft plotholes in deze film, vondt ik deze wel erg sterk!

Plot holes: The town has a school teacher and a dozen children. We also see a sheriff, a saloon keeper, a blacksmith, transient cowboys, and saloon girls. Where are the parents?

avatar van 606
Pluspunt is billy drago en het western sfeertje.
Rest is zwak en saai.

2 sterren

avatar van planet_of_death
Och, wat was dit vreselijk!

De special effects zijn afschuwlijk en de soundtrack lijkt verdacht veel op een ( geniale ) track uit A Fistfull of Dollars.

Een enorme boutfilm. Bijna alles is slecht.

avatar van Zandadder
Matig. Slangen wederom zeer nep. Drago's rol was oké.

Toch heb ik slechtere films gezien en had deze film ook wel zijn leuke momenten.

avatar van Ace Hanlon
Met de beste wil van de wereld kan ik hier toch niet meer dan 1½ * voor geven. Als horror totaal mislukt, erg western-achtig was het ook niet. Een paar komische momenten en dat was het wel.
Alleen Billy Drago kon er mee door. Hij heeft echt zo'n boeventronie en hij weet ook goed de antipathie van de kijker op te roepen. Je hoopt bij hem bijna altijd dat hij op een rotmanier aan zijn einde komt.

Helaas heb ik de eerste paar minuten gemist, met dank aan RTL7, die weer eens te vroeg begon met uitzenden. Eerder inschakelen op RTL7 kan ook niet, want niemand wil toch met die pafs worden geconfronteerd.

Ace Hanlon schreef:

Ik miste ook eerste paar minuten om dat te ontlopen

avatar van bennyboy
Ik vond het een vermakelijke film.
Maar zonde van die slangen. en een goed western zweertje.

Ik geef hem 3.5* maar -1* voor die neppen slangen.
dus... 2.5*

avatar van predator
Domme film

Zucht. Horror? Nee. Western? Ook niet, ondanks de kleding. Wat was het dan wel? Geen idee. Halverwege, midden in een "vuurgevecht" heb ik het afgezet. Vreselijk.

avatar van hefmak
oh wat een slecht film zeg. de camera stond op twee vaste punten omdat anders het kleine en goedkope decor zichtbaar zou worden. Die grote slang op het einde sloeg werkelijk alles

avatar van MovieHolic
Hahaha het verhaal alleen al.. xD
Ik word totaal ontmoedigd hier anderhalf uur van mijn tijd aan te verdoen

avatar van planet_of_death
Geloof me, dit is typische zo'n film die slecht is, maar ook weer niet zo slecht dat het leuk wordt.

avatar van van duijn
Dit moet de film met de slechtste special effects zijn gezien de trailer...

Killer-Instinct
Korte recensie want ga hier geen moeite in steken.

Slechte special effects,slecht saai verhaal,slecht geacteerd,slechte dialogen,en geen spanning.

Niet kijken!

avatar van nightbreed
4,1 op IMDb, heel erg slecht kan hij dus niet zijn.

avatar van planet_of_death
Als je van uberpulp houd niet nee...

avatar van van duijn
Tijdens het zappen eens wezen kijken. Hij viel me eigenlijk nog best mee. Ik vond het sfeertje wel leuk maar de slangen zijn vreselijk...

Wat een ongelofelijke baggerfilm. Het acteren is zwaar onder de maat en dan die slangen.....................................m'n tuinslang ziet er gevaarlijker uit.
Voor alle moeite geeft ik 'm een 0,5

best aardige film alleen de "snakes" waren erg nep!:P

avatar van m1701
Vond deze film echt mega grappig!!!
Het hadden het beter comedy/western kunnen noemen want er komt absoluut geen Horror aan te pas.
De slangen waren idd wat nep, maar zeker niet storend, zo vaak kwamen ze er niet in voor.

Vond het erg grappig dat ze zich meer druk maakte met elkaar dan om die slangen hahahaha.

Zeker de moeite waard!!!

avatar van Donkerwoud
Vrolijke onzin. Zo slecht dat hij goed wordt, en dat mag ook wel eens op z'n tijd.

avatar van MovieHolic
RTL7 en hun ultra slechte b-films ....

avatar van Lennert
Hehe, eigenlijk toch nog iets beter dan ik had verwacht. Als western was het door sommige sympathieke figuren en een redelijke soundtrack (Ennio Morricone belde net dat hij hem terug wilde) nog best uit te houden, ik was echter al vrij snel vergeten dat er ook nog slangen aan te pas kwamen. Geen uitleg over het hoe en waarom van de slangen, domme accenten van zowel de mannen en de vrouwen, maar tegelijkertijd ook geen minuut echte verveling. Goed is het absoluut niet, daar zorgen de afgrijselijke CGI effecten wel voor (waarom geen normale slangen?), maar stiekem is het best uit te zitten voor die anderhalf uur.

avatar van nightbreed
Een half puntje extra omdat het zo lachwekkend slecht was.

avatar van Jan met de pet
Film begint goed, daarna als de slangen komen is het aardig, heb de film toch afgekeken en heb toch wel slechtere gezien:2,5

avatar van DragQueen
Zwakke film, met matige special effects. Vooral die slangen zagen er erg nep uit. Het verhaaltje is verder ook nietszeggend, en de film hangt van cliches aan elkaar. Billy Drago is wel altijd geweldig als Bad Guy. Hij heeft echt zo'n typisch gezicht hiervoor. 1,5 Ster.

Volgens mij is dit de slechtste film die ik ooit gezien heb.
De 'special effects' zouden misschien in 1930 indruk hebben gemaakt, maar nu was het om te huilen.
Geen persoon in de film mag zich acteur noemen, want zelfs mijn zoontje van 4 kan zijn tekst beter opzeggen dan deze types.
Er was geen spanning, geen humor, geen drama en niets interessants.
Kortom, kun je je tijd beter besteden dan anderhalf uur met je blote voeten in hondenpoep te staan, doe dat dan.

avatar van nadrin
de slangen waren er echt op getekend.
grappig maar hoe kan je zo een film ooit aan sponsers verkopen?

B films daar had ik wel al van gehoord.
Maar dat er ook E films bestonden (lol)

20 kinderen maar geen ouders ?????????????????????????????????

Had gevist vanmiddag , leuke dag gehad en trakteerde mij op een film bij thuiskomst. Ik had deze film een week of twee geleden opgenomen. Had een stukje gezien en dacht "Ja...'........Wat een koude douche....Vreselijk. De film is aardig tot er slangen in voorkomen. Een grotere onzin bestaat niet want slangen kennen geen agressief groepsgedrag.Wat een bagger. Na 40 minuten gestopt.