Max Pinlig (2008)

Alternatieve titels: Max Embarrassing | Moeders!

Denemarken
Komedie / Familie

geregisseerd door Lotte Svendsen
met Samuel Heller-Seiffert, Lars Bom en Ophelia Eriksen

Max schaamt zich een beetje voor zijn moeder. Hij wil indruk maken op het nieuwe meisje in de klas: Ofelia. Maar hoe doe je dat als je moeder zo un-cool is, je een bekende rare buurman hebt en er een gevangene in je huis logeert?

avatar van Baggerman
Zojuist bij het zappen in deze film blijven hangen. Leuke jeugdfilm. Niet al te buitenissig en gaat over 'gewone' dingen zoals het zich schamen voor het gedrag van je ouders.

Gerust een film die je je kinderen kan voorschotelen.

avatar van Edwin Pindahaai
Ik vond hem zo nu en dan erg vaag en laat nou juist het tegenovergestelde nodig zijn bij een kinderfilm.

avatar van stefan dias
Verhaal is inderdaad een beetje wazig met een zelfs wat geforceerd einde, dus echt ontroeren doet hij niet.
Maar wel met een paar kleine, mooie grappen. Ook de middadige vader komt heel geloofwaardig over en is best wel grappig, maar de show wordt natuurlijk gestolen door de werkelijk onuitstaanbare 'moderne' moeder. Heel overtuigend neergezet.

De film begint veelbelovend met een filmpje in de sfeer van "Mitt liv som Hund". Helaas zet die sfeer niet door en is "Max Pinlig" een prima jeugdfilm over een jongen die verliefd is op een meisje in zijn klas en alle "problemen" die daar bij komen kijken. Maar dat extra wat de film boven het gemiddelde uit tilt zit er helaas niet in.