Kids in the Hall: Brain Candy (1996)

Verenigde Staten / Canada

geregisseerd door Kelly Makin
met Dave Foley, Kevin McDonald en Bruce McCulloch

Een team van specialisten werkt bij een farmaceutische firma aan een middel tegen depressie. De farmaceut komt echter in financiële problemen terecht. Dr. Chris Cooper voelt zich gedwongen om zijn ontwikkeling te versnellen met alle risico's van dien. Zijn middel lijkt goed aan te slaan en de gebruikers voelen zich geweldig. Ze herleven de beste momenten van hun leven, keer op keer. Als er een gekte rond het middel dreigt te ontstaan moet Cooper alle zeilen bijzetten om een ramp te voorkomen.

Jaja, vannacht om het onmogelijke tijdstip van 2:10 uur op V8.
Ik vond de serie echt gaaf.

Ziet er grappig uit. Wat voor soort komedie is het ?

De serie bestond uit allemaal losse sketches van soms nog geen halve minuut.

avatar van narva77
Yes, met Dave Foley uit 'Newsradio' Denk trouwens niet of ik em ga zien, beetje ongelukkige tijd...

Ach narv, we leven in het tijdperk van de videorecorder!

Geinig filmpje, maar ik kijk toch liever naar de serie.

avatar van otherfool
EmDee schreef:
Geinig filmpje, maar ik kijk toch liever naar de serie.

Zelfde hier. Soms erg grappige vondsten maar een beetje zinloos om hier een film van te maken. 2,5*.

Muggsy
Het leukste waren de momenten waar de humor net tegen de schreef zat, zoals 'Cancer Boy' of de homofiele vader. Voor de rest was er weinig homogeniteit te vinden en modderde de film wat aan.

Deze productie had een cultfilm kunnen zijn maar op een of andere wijze miste ie inspiratie. Het is een vrij simpele film met een plot dat niet bijster consequent is. Het veelvoud aan typetjes leveren soms grappige en dikwijls bizarre dialogen op en voor mij waren de kleine personages (karakters) nog het meest interessant.