Tiang Long Ba Bu (1977)

Hongkong
Actie / Fantasy

geregisseerd door Hsueh Li Pao
met Han Chiang, Tao Chiang en Lu Chin

De zoon van een machtige generaal houdt meer van boeken dan van vechten en dat ziet zijn vader niet zo zitten. Dan trekt de jongen er op uit om te ontdekken of de boze buitenwereld echt zo hard is en komt in aanraking met een slangenbezweerder, de dodelijke Moth Clan, een monster met krabscharen en een metalen hoofd en uiteindelijk ook een gigantische gorilla. En die zijn inderdaad een beetje onvriendelijk.