Les Amants du Flore (2006)

Frankrijk

geregisseerd door Ilan Duran Cohen
met Anna Mouglalis, Lorànt Deutsch en Caroline Sihol

Simone de Beauvoir en Jean-Paul Sartre zijn nu dan vooral grote namen in de twintigste-eeuwse filosofie, ze zijn natuurlijk ook gewoon jong geweest. In 1924 is De Beauvoir een teruggetrokken studente wanneer ze Sartre ontmoet. Ze worden minnaars...

avatar van Darbie
Sartre betoogde dat de mens vanaf zijn geboorte een slecht wezen is. Maar gelukkig is er ook nog Maarten 't Hart die zei dat er geen onderscheid is tussen Wijsbegeerte en Wartaal.
Met die laatste gedachte in het achterhoofd vond ik het best wel een aangename en af en toe ook wel interessante film over dit aparte (meester-knecht) paar. ('n zesje)