Under the Mountain (2009)

Nieuw-Zeeland
Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Jonathan King
met Sam Neill, Matt Gillanders en Allan Smith

Een tweeling met telepathische krachten wordt opgemerkt door de vriendelijke en vooral buitenaardse meneer Jones. Ooit op de aarde beland in een duo, maar nu nog maar enkel en alleen door de hand van de moddermonsters. Slijmerige buitenaardse wezens met weinig goeds in de zin, die zich ophouden onder een vulkaan en plannen broeden voor heerschappij op aarde. Of dat nog niet afdoende ellende is, hangen ze in de tussentijd in hun menselijke gedaante ook nog eens de chagrijnige buren uit...

avatar van Celine Dion
Klinkt meer als een grappige komedie !

avatar van Chainsaw
Aha, een remake van de TV-serie Under the Mountain, in Nederland beter bekend als Moddermonsters. Heeft me redelijk wat slapeloze nachten bezorgd, die lange tunnels en bulten slijm.

En van de regisseur van Black Sheep, dus dit kan nog best leuk worden.

Zag een voorstukje van de film tijdens mijn vakantie in Nieuw-Zeeland en zag er echt heel gaaf uit! Ben benieuwd of deze ook in NL zal gaan draaien...

Vond de film erg saai. slecht acteerwerk en meer een film voor kleine kinderen die hun eerste 'enge film' willen zien

avatar van chantal29
gaaf hele leuke film

avatar van Goodfella1812
Jammer dat er niet meer recensies zijn, meestal kijk ik een voor mij onbekende film pas als ie hier minimaal redelijk tot goed gewaardeerd wordt maar aan iemand die 1* geeft en verder nog nooit een stem heeft uitgebracht en aan iemand die 4,5* geeft maar verder elke film 5* geeft heb ik niet zoveel denk ik zo.

Nja, dan gaan we deze maar eens op de gok kijken een dezer dagen. Kom er nog op terug.

ik hou veel van fantasie films, maar de acteer prestaties waren minimaal. Ik heb hem zelf wel helemaal afgekeken, omddat het verhaal me wel boeide. ik heb er een dubbel gevoel over. het kon beter

avatar van Goodfella1812
Ondanks een best aardig verhaal toch een zeer matige film. Meer besteed aan de wat jeugdigere kijkers, acteerprestaties waren ook niet om over na huis te schrijven. 2* voor de moeite.

avatar van james_cameron
Suffe, oubollige fantasythriller gericht op een jeugdig publiek. De cast is best sympathiek, maar het vergezochte verhaaltje en de routineuze uitwerking ervan laat veel te wensen over. De special effects zijn gedaan door WETA, maar ook zij hebben er een beetje met de pet naar gegooid. Gemiste kans, al met al.

avatar van 606
Aardige fantasie film met een leuk verhaal.
Acteerwerk was ook goed te doen.
En die meid ziet er goed uit .
Special effects waren niet slecht.

3,5 ster

origineel verhaal, goede special effects, acteerwerk van tweeling matig. Prima spannende film verder. Voor mij nog jeugdsentiment (de serie vroeger vond ik zo eng!)
3.5 voor mij

avatar van Bubblez
De moddermonsters, een enorm jeugdsentiment. Ik heb onlangs de serie weer helemaal gezien en nu dan de film. Deze valt me t.o.v. de serie toch erg tegen. De tweeling is veel ouder in de film en vooral het mysterie is in de serie zoveel beter. De tunnels waar de tweeling doorheen glijdt en die de meesten zich nog wel herinneren, zijn anders, sneller en helaas niet van lange duur. Toch zijn er veel details uit de serie die in de film terugkomen (de aanval op Rachel, de slijmerige lijkenauto, het goedlijkende Wilberforce-huis) en dat maakt het vermakelijk genoeg om te kijken.
Mr. Wilberforce vond ik in de serie véél enger, terwijl 'ie in de film al behoorlijk misvormd is.
Ik zeg: 3 sterren.

avatar van SpinPSB
Leuke film met matige special effects, maar niet storend slecht.

avatar van RickZ
NieuwZeelandse jeugdfilm met redelijke SFX en betere 2e helft met redelijk verhaal. Ook netaan leuk genoeg voor volwassenen.

avatar van FelixTheCat
Leuke film en ook origineel gedaan.

avatar van vcrrr
Gigantische B-film, maar wanneer je deze ook een B-style beoordeling moet geven, is de film best vermakelijk (voor een keer).

avatar van DiDa
Het is natuurlijk moeilijk om de film apart te beoordelen. Ik was altijd fan van de serie en vond deze dan vroeger gruwelijk eng. De serie is voor mij nostalgie dus wordt het moeilijk om dit te overtreffen. Dat doet deze film dan ook niet. Ik had niet anders verwacht. Maar het had veel slechter gekund.

Het enige wat ontbreekt is de spanningsopbouw zoals dat in de serie was en de enge sfeer was nergens aanwezig. Verder een film voor de ietwat jongere onder ons. Sam Neill was goed in z'n rol als Mr Jones en de film bevat een aantal prachtige shots.

2,5 ster

avatar van Tag84
Weinig spanningsopbouw en een matig verhaaltje. Ik vond er weinig aan, al was het acteerwerk oke.

Ik kan dat geen Avontuur / Fantasy film noemen dat is een horror film .

redelijke fantasy film. special effects zijn wel ok, verhaal had wel wat volwassener gekund.

avatar van boozebelly
Vreselijke verfilming van een voor mij prachtige jeugdserie.
De special effect's zijn qua kwaliteit amper veranderd in vergelijking met de inmiddels bijna 30 jaar oude serie en dat zegt genoeg. Acteerwerk is ook matig en echte spanning is niet te ontdekken. Dit is in mijn ogen ook een film die meer voor de jeugd is bedoeld (ca. 10-14 jaar), dus waarschijnlijk weet die doelgroep de film wel te waarderen.

Stukje nostalgie... (ik wordt dit jaar 30 dus dan mag dat )
Eind jaren 80 (toen was ik ca. 7 á 9 jaar) zat ik altijd vol spanning voor de tv naar de 'Moddermonsters' te kijken. Natuurlijk met een pakje Tjolk of een glas 'Yor' drinkyoghurt. Wie kent ze niet... Ik heb ook talloze tekeningen gemaakt van die wandelende composthopen en mijn hele kamer hing daar vol mee. Mijn ouders hebben ze zelfs bewaard dus dit weekend duik ik de nostalgiekist maar eens even in om ze op te duiken. Binnenkort ga ik de originele serie ook maar weer eens bekijken. Dat is dus al meer dan 20 jaar geleden dus ik ben benieuwd wat ik mij nog allemaal zal herinneren. Het zal nu ook wel zo corny as hell op mij over komen maar dat doet er niet toe Anyway... het was een prachtige jeugdserie die vol spanning zat en inmiddels toch wel een Cult stempel opgedrukt heeft gekregen.

Hier een paar links voor de overige nostalgie-snuivers.
Je kunt de serie bekijken op Youtube: KLIK! of via Google video: KLIK!

Wie de originele serie op dvd wil hebben, kan hem enkel & alleen bestellen bij een bedrijf in Nieuw Zeeland. Prijs is 20 NZ-Dollar (ca. 11,50 euro) voor de gehele serie. Hier de link: KLIK!

Goed, uit objectief oogpunt is deze verfilming voor mij niet meer waard dan 1,5*, maar daarbij moet ik wel vermelden dat het voor de overige fans van de originele serie best geinig is om even te bekijken.

avatar van otherfool
Tjolk aardbeien We worden oud

Tja, de moddermonsters, wie is er niet groot mee geworden? Inderdaad was de serie spannend tot en met en deze film kan daar natuurlijk totaal niet aan tippen. Nu had ik dat ook niet verwacht maar dit vrij saaie werkje viel toch wel tegen hoor, soapachtige cast (dat neefje en z'n meisje, aiaiai) en vol met niet overtuigende effecten. De climax is ook vrij suf; ineens is het afgelopen. Nee lieve mensen, hou het maar lekker bij de serie.

2* dan maar.

avatar van Noodless
Matige fantasiefilm die wel een paar leuke scènes bevat, maar in zijn totaliteit toch wel heel wat tekortkomingen heeft. Zo bevat de film totaal geen spannende momenten en wordt het slot wel heel gemakkelijk afgewerkt. Ook de cast viel tegen. 5/10

avatar van FlorisV
Ik keek vroeger erg graag naar De Moddermonsters maar heb de serie helaas niet volledig kunnen afkijken en dat is altijd blijven knagen. Want ik weet dus niet hoe het verhaal afloopt. Blijkt er nu dus een remake te zijn en de oude serie is op regio vrije dvd te kopen...interessant!

avatar van Pangu
Aardige remake van een kinderserie die toen al niet heel erg goed maar wel enorm spannend was.