ad

Oorspronkelijke taal: Koreaans

Oorspronkelijke titel: 차우

Releasedatum: 15 juli 2009

Over Chawu

"This Time Mankind Is Pork."

Het rustige dorpje Sammae-ri, wat in het Jirisan National Park in Zuid-Korea ligt, wordt opgeschrikt door een aantal gruwelijke, maar ook mysterieuze moorden. Eén van de slachtoffers is de grootmoeder van Cheon Il-man, die ook in Sammae-ri woont en tevens een goede jager is. De politie tast in het duister en heeft geen flauw idee wie deze moorden op zijn geweten heeft...

Police Officer Kim

aerts007

Trailer lijkt oke.

avatar van Priller

Priller

Deze film kon er nog net mee door op een avondje waar voor mij niet echt veel te beleven viel. De film duurt ± 2 uur waarbij het begin wat traagjes op gang komt. Wat me al eerder opviel in Koreaanse films is dat men de politie weeral afschildert als een stelletje klungels. En terecht want bij momenten is het erover. Het juiste genre is trouwens horror-komedie want dit is verre van pure horror.

Al redelijk vroeg in het begin van de film zal je snappen wat er zich afspeelt, doch pas na een klein uur krijgen we de eerste beelden te zien van wie achter de moorden zit. Al bij al is dit geen van de slechtste films, maar echt blijven hangen doet ie ook niet.