Kaze ni Nureta Onna (2016)

Alternatieve titels: Wet Woman in the Wind | 風に濡れた女

Japan

geregisseerd door Akihiko Shiota
met Yuki Mamiya en Tasuku Nagaoka

Nikkatsu's plan om hun 'Roman Porno'-serie nieuwe leven in te blazen begint met Wet Woman in the Wind, de nieuwste film van de regisseur van Dororo en Moonlight Whispers. De plot draait om de dolende zonderling Shiori, een jonge vrouw die wordt afgewezen door Kosuke en vervolgens wraak zweert. Van een seksuele aard welteverstaan.

avatar van McSavah
Hoe is deze plot er doorgekomen? Wel benieuwd naar, heb alleen nog maar Shiota's eerste paar films gezien.

avatar van Knisper
McSavah schreef:
Hoe is deze plot er doorgekomen?
Vervult inderdaad niet helemaal de criteria.

Nieuwe Shiota.

De man heeft best wat interessante films achter z'n naam staan, al leek het de laatste jaren wat minder te worden. Vooral Dororo was een stevige tegenvaller van zijn kant. Maar dat was meteen ook wel een véél commerciëlere film.

Hier wordt het oude Nikkatsu blazoen opnieuw opgepoetst, het resultaat is een film die sterk aan het werk van Wakamatsu doet denken, maar dan zonder de sterke politieke ondergrond. Geen groots gemis vind ik zelf, dat was ook niet meteen wat mij in Wakamatsu aantrok.

Wel een resem moeilijk te doorgronden personages die niet uit elkaars vaarwater raken. De wereldse logica moet je soms volledig laten varen, qua interne filmlogica loopt het gelukkig wel iets beter. Al helpt het ook wel om al een paar van dit soort films achter de kiezen te hebben.

De pinku oorsprong zorgt er wel voor dat het laatste half uur net wat te weinig inhoud kent, maar verder een fijn en apart drama, Wakamatsu herleeft weer een beetje, zelfs al is hij er niet meer.

Heb me prima vermaakt met deze film. Schijnt een onderdeel te zijn van een 'roman porno' serie, wat dat ook zijn mag. Er zit inderdaad flink wat seks en lust in deze film, maar ook een hoop humor en absurdisme. Wat te denken van de regisseuse die bot vangt bij de hoofdpersoon en dan maar haar crew 'afwerkt', die in de rij staat te wachten tot ze aan de beurt zijn. Het seksbeluste meisje dat in de greppel wordt gesodemieterd door de hoofdpersoon vond ik ook grappig. Ze hield er niets aan over....

De vergelijking met Kôji Wakamatsu gaat m.i. niet helemaal op; zijn films zijn veel 'zwaarder' en donkerder van inhoud. In 'Wet Woman in the Wind' (mooie titel trouwens) blijft het veel luchtiger en valt er veel te (glim)lachen..

avatar van wibro
Naar deze film werd door John Milton verwezen in zijn recensie bij Anchiporuno (2016) wat mij erg nieuwsgierig maakte maar helaas eindigde dit filmpje voor mij in een grote teleurstelling. De opening was goed dat wel maar gaandeweg sloeg bij mij de verveling toe. Ook op visueel vlak viel er niets te genieten. Op de erotisch scènes was ik ook snel uitgekeken. Een en al leegheid. Neen, maar snel vergeten dit filmpje dat in de verste verte niet in de schaduw kan staan van Sono's visueel schitterende Anchiporuno.

avatar van John Milton
Sorry Wibro

Ik zie dat hij net aan Mubi is toegevoegd vandaag. Misschien moet ik hem zelf eerdaags dan ook maar even kijken.

Ik gok dat Aroused by Gymnopédies (Isao Yukisada) na Sono de meest interessante van de hoop is, maar die heb ik jammer genoeg nog niet kunnen vinden.

Onderhond schreef:
Van de vijf filmpjes vind ik "Dawn of the Felines" (Kazuya Shiraishi) tot nu toe de beste, maar ik heb "White Lily" nog niet gezien.

Speels filmpje in het kader van het “Nikkatsu Roman Porno Reboot” project. Ik vind vooral het kolderieke begin heel erg leuk. Zeker naar het einde tot verdringen de seksscènes teveel het drama en de humor, maar de film telt voldoende geinige momenten om de aandacht vast te houden. Niet de beste uit deze revivalserie, hoewel Yuki Mamiya een mooie meid is.