• 8.554.499 stemmen

Western | 93 minuten

Genre: Western

Geregisseerd door: James Crowley

Met onder meer: Daniel Lapaine en Dash Mihok

IMDb beoordeling: 5,2 (304)

Plot The Journeyman

"Two Brothers. Two Different Paths. One Bloody Destination."

Twee broers verliezen elkaar voor lange tijd uit het oog nadat de ranch van hun vader, Samuel Hancock, wordt overvallen door bandieten. Hun vader wordt daarbij vermoord. Dertien jaar later kruisen hun paden elkaar opnieuw. De één leidt een zwervend bestaan, is verslaafd geraakt aan morfine en verhuurt zijn revolver. Hij heeft geen geweten en geen gevoelens van berouw over zijn daden. Op zijn bloederige pad wordt hij gevolgd door zijn broer die hoopt dat hij de ziel van zijn broer kan redden. De verslaafde broer heeft zijn zinnen gezet op het beroven van de lonen van een mijnonderneming, niet wetende dat de eigenaar van het bedrijf de moordenaar van zijn vader is. De andere broer sluit zich aan bij de tegenpartij in de hoop zijn broer te kunnen helpen.

Samuel Hancock

Charlie Ledbetter

Walter P. Higgs III

Horace Marywell

Silas Bishop

Lucio Buenstro

avatar van trebremmit

trebremmit

Een zeer geweldadige western met een nogal warrig plot en vage karakters.

Gelukkig speelt Barry Corbin(Charlie Ledbetter) hierin want die red de film samen met Brad Hunt (morphine man). Corbin speelt wel vaker in westerns zoals Lonesome Dove en Conagher en dat zie je wel, hij komt veel geloofwaardiger over dan sommige andere acteurs die nogal karikaturaal en te komisch overkomen.

De film is een beetje een combi tussen een spaghetti en een traditonele Amerikaanse western, niet alles komt even geloofwaardig over en soms is het te wat te amateuristisch.

Toch is het wel een aparte en bijzondere film, niet vaak zo'n vreemde western gezien.

avatar van Brix

Brix

Ik ben ongeveer dezelfde mening toegedaan als trebremmit over deze western.

De hele setting en aankleding zijn perfect, dat was wel genieten.

Verhaal inderdaad nogal warrig, maar uiteindelijk wel te volgen in grote lijnen.

De soms slecht verstaanbare dialogen helpen niet echt om het duidelijk te maken.

Toch heeft het wel iets moet ik zeggen.