Krajinka (2000)

Slowakije / Tsjechië / Italië
Drama / Komedie

geregisseerd door Martin Sulík
met Juraj Paulen, Anton Vaculík en Vilma Cibulková

Op miraculeuze wijze wordt het leven van de jonge Ondrejko, die aan het stikken is op een besje, gered doordat dokter Roth sigarenrook in zijn keel blaast. De weduwe van de klokmaker, die zo gepassioneerd is dat alleen de meest weerbarstige planten het in haar tuin overleven, belooft een soldaat een zakhorloge als hij een uur lang met haar de liefde kan bedrijven. Een oude landloper wordt betrapt op stelen en wordt door de boer in het schijthuis opgesloten, maar dankzij de hulp van Sint Christoffel weet hij te ontsnappen.

Het waren mooie sprookjes met mooie plaatjes en leuke "black cat white cat- achtige" humor. Er zaten wel een paar mindere tussen, maar over het algemeen waren ze erg leuk. De muziek was ook erg goed. Ik geef hem een 3.5.

De enige film-poster die ik in mijn huis heb hangen. En nu pas op het idee gekomen om te kijken of ie misschien op MM vermeld staat...

Mooie poster inderdaad, daarom was ik de film gaan zien.

Hij viel helaas wat tegen, ik vond 'm te fragmentarisch, ik miste een soort van rode-draad-moraal in al die korte verhaaltjes. Maar misschien ligt dat aan mij ipv aan de film hoor.