ad

Genre: Actie / Drama

Oorsprong: Duitsland / Oostenrijk

Geregisseerd door: Sabine Hiebler

Met onder meer: Michael Ostrowski, Jürgen Vogel en Meret Becker

IMDb beoordeling: 6,7 (93)

Oorspronkelijke taal: Duits

Releasedatum: 22 februari 2002

Over Nogo

Deze film is een drieluik over drie stelletjes rondom een benzinestation ergens in Oostenrijk. Het eerste stel ontmoet elkaar op dit benzinestation en daar gaan ze direct met z'n tweetjes wonen. Het tweede stel heeft als groote droom om samen een benzinestation te openen, voordat de vrouw van het stel sterft aan een ernstige ziekte. Natuurlijk hebben ze het gemunt op het desbetreffende benzinestation. Het derde stel heeft net samen een bank beroofd en breekt 'per ongeluk' in bij het benzinestation.

avatar van LauraPalmer

LauraPalmer

Was wel een vermakelijke film. Vooral het laatste deel van het drieluik vond ik erg leuk. Het eerste ook wel.

avatar van FisherKing

FisherKing

Ja dat derde verhaal doet het hem. Erg sterk, maar doet we wel herinneren aan beelden shooten die mooi zijn; vooral bij die Ja-Knikkers.

Vind het verder wat zwakjes. onzeker spel en zo.

met moeite een voldoende 3*

avatar van bef.inferno

bef.inferno

hoi

ik ben net nieuw,kwam toevallig hier terecht toen ik de play and castinglist opzocht.

de aanzet was merit becker,en ik wilde weten wie er voor de muziek verantwoordelijk was.

ook meende ik neubauten achtige trekken te horen,en vroeg me dan ook af of alex of blixa mee hadden gedacht over geluid en muziek.

nee dus,helaas,maar dat doet niets aan de film af,gelukkig maar.

avatar van troy31

troy31

welkom op deze geweldige site.

avatar van gotti

gotti

Ik vond het ook wel een vermakelijke film. Het eerste verhaal deed me een beetje gewoontjes aan. Het tweede verhaal had iets meer diepgang en dat vond ik dus iets beter. En het derde deel zorgt ervoor dat je een leuk geheel krijgt. Verder erg mooi camerawerk en een goeie soundtrack. Toch kan ik voor het geheel niet meer dan 3* geven, omdat het op sommige momenten gewoon niet lekker loopt.

avatar van mdj

mdj

Droog-komisch. Mij trok vooral het eerste deel, een alles behalve gewoon stel lijkt me. Die scene met die blikken die niet tonen wat erin zit vond ik een van de meest grappige uit de film. En ook de rol die dat videogeval speelt. Het einde/de samenloop past ook helemaal bij de film en het laatste beeld (zie poster) moet toch een verwijzing zijn naar Het Zevende Zegel lijkt me. Heb wel vaker heel aardige Duitse films gezien maar een geslaagde absurdistische Duitse film is voor het eerst.

avatar van Waackx

Waackx

Aardig filmpje uit/in Oostenrijk,nergens heel erg bijzonder maar bijzonder vernakelijk.

De film laat zien hoe speciaal 1 simpele locatie kan wezen voor heel wat mensen in deze grote wereld, het enige minpunt van de film is dat de hoofdrolspelers even ver zijn met hun problemen als in het begin van de film.