Angel in Exile (1948)

Western / Drama

geregisseerd door Philip Ford en Allan Dwan
met John Carroll, Adele Mara en Thomas Gomez

Na zijn vrijlating uit de gevangenis, gaat de onverschrokken crimineel Charlie Dakin naar Mexico op zoek naar het gestolen goud, dat verborgen is in een mijnschacht door Dakin’s criminele partners Max Giorgio en Carl Spitz. Dakin doet zich voor als een eerlijke goudzoeker. Hij mengt het goud met zand, zodat de lokale dorpelingen er van uitgaan, dat hij alleen maar gekomen is voor de rijkdom, die al in de mijn aanwezig is. Maar de verarmde lokale bevolking is dolblij dat de al lang afgeschreven mijn heeft bewezen weer productief kan zijn en zij zien Dakin’s ‘vondst’ als een wonder, dat zij danken aan een beschermengel. Dakin is geraakt door dit eenvoudige geloof van de dorpelingen, dat hij verandert van houding, maar zijn cohorten Max en Carl zijn echter minder sentimenteel.