ad
  • 8.177.258 stemmen

Impact (2008)

Actie / Sciencefiction | 180 minuten (miniserie, 2 delen)

Genre: Actie / Sciencefiction

Speelduur: 180 minuten (miniserie, 2 delen)

Oorsprong: Duitsland / Canada

Geregisseerd door: Mike Rohl

Met onder meer: Natasha Henstridge, David James Elliott, Benjamin Sadler

Over Impact

Tijdens een enorme meteorenregen knalt een asteroïde met enorme kracht tegen de maan aan. De fragmenten van deze asteroïde en stukjes van de maan zelf, komen op de aarde terecht. De aanvankelijke schade is minimaal en experts zeggen dat ook de beschadigingen aan de maan geen nadelige effecten zullen hebben. Maar dan beginnen zich toch afwijkende zaken voor te doen. Belangrijke wetenschappers ontdekken dat de koers van de maan definitief veranderd is en dat deze nu op de aarde afstevent.

avatar van rep_robert

rep_robert

Impact is een miniserie die weinig om het lijft heeft en vooral teert op barslechte special effects waar zelfs The Asylum zich nog voor zou schamen.

Toch werkt de miniserie wel aanstekelijk en zit er lekker veel vaart in om het gebrek aan een fatsoenlijk plot te verdoezelen. Vooral de B-cast onder leiding van Natasha Henstridge en David James Elliot lijken er veel plezier in te hebben.

Het is echter wel raar dat er voor sommigen hele dagen voorbij gaan en zo even makkelijk de wereld over vliegen, terwijl de opa met zijn 2 kleinkinderen een nachtje overleven in een tankstation. Qua tijden en locaties klopt er sowieso weinig, aangezien die Duitser/Fransman ook opeens in Amerika opduikt(kan er wel gevlogen worden?).

De ideeën zijn verder geinig(wat voor effect heeft een kapot geramde maan op de aarde), alleen ontbreekt het aan een budget waardoor de leuke ideetjes er veelal belachelijk geanimeerd uitzien(de boot, de trein etc.). De zwevende mensen en de maan zelf waren van een ietsje hoger niveau qua SE.

Het tweede deel van de miniserie is veel trager. Op Aarde schijnt blijkbaar opeens niks meer te gebeuren, waar het eerste gedeelte vol actie zat en de aarde continu een doelwit van de omstandigheden leek te zijn. Het vervolg is verder helaas ook een slap aftreksel van Armageddon, wat al geen topper is.

Het is jammer dat het tweede deel zoveel aan vreugde inboet, want buiten die aanstekelijke uitwerking heeft Impact niet heel veel te bieden.

Er zit veel potentie in Impact, maar ontbreekt aan een goed budget en de inspiratie lijkt na anderhalf uur ook compleet op om een voldoende te kunnen scoren.

avatar van Capablanca

Capablanca

Eersteklas blubberfilm.

avatar van Davidus

Davidus

Hier zou een apart soort genre aanduiding voor moeten zijn, er zijn genoeg mensen die juist dit soort films graag zien; super simpel verhaallijn, eendimensionale karakters zo stereotype dat alleen maar uit Amerika afkomstig kan zijn, zoo onrealistisch dat t komisch wordt, zoveel plotholes dat t je geen moer meer kan schelen of iets wel of niet klopt, en nog voorspelbaarder dan een aflevering van de A-team.

Ach, voor een regenachtige middag, bijkomend van een katertje best aardig..

avatar van TornadoEF5

TornadoEF5

Niet echt een aanrader imo.

Wetenschappelijk zit deze film al helemaal onjuist, en voor de special effects of de acteerprestaties moet je het ook al niet doen, want die zijn niet veel beter.

avatar van Glennekeeeee

Glennekeeeee

een miniserie/film met een budget van 14 miljoen. Om dit soort verhalen neer te zetten in een blockbuster heb je al gauw het tienvoudige noemen dus wel knap van de makers dat ze het nog noemenswaardig hebben kunnen neerzetten. Spijtig genoeg was de tv-gids fout bij ons. Er stond het jaar 2000 in dat de film is uitgebracht en ik dacht eerst 'jaar 2000 met natasha henstridge en die synopsis, dat moet nog best een grote blockbuster geweest zijn ', maar aangezien ik mij die film niet echt kon herinneren en ik wat meer opzocht zag ik dat de film uit 2008 stampt en Henstridge was dan niet meer de middelgrote naam die ze ooit was. Nu, de effects van de film zijn best nog degelijk tot sommige zelfs sterk waar ik echt door verrast was. Het verhaal was wel cliché maar door de constante veranderingen van de maan bleef het wel onderhoudend en nergens saai. Het acteerwerk was wel bedroevend en dan heb je op zich nog geluk dat Henstridge door het beeld schuift want al bij al is ze wel nog steeds een lekkere MILF.

Het is geen bijzondere film maar eigenlijk kan de film zijn lengte wel onderhoudend blijven en nooit ergens saai zijn wat best knap is met dit budget en de bedroevende acteerpresaties maar voor mij persoonlijk maakt Henstridge veel goed en verbloemd ze vele zaken.

avatar van Glennekeeeee

Glennekeeeee

ik vind dat iedereen hier zaagt op de effects maar ik vind voor een film van die omvang en een budget van amper 14 miljoen dat hier echt nog wel degelijke effects waren, voor de zwaartekrachteffecten vond ik niet slecht, uiteraard waren er zwakkere zaken zoals de trein, de boten etc maar al bij al vond ik dat echt nog goed voor dat budget

avatar van Bantavoer

Bantavoer

Leuke film, hoewel ik hier en daar toch vraagtekens bij zet. Goed, iemand in Amerika kan de maan in het (bv) het oosten zien en iemand in Europa in het westen. Hoewel de regisseur wel vertelt dat ze zo veel mogelijk info hebben verzameld bij deskundigen, vind ik dat apparaat, wat ze gebruiken op de maan, een beetje overtrokken. Toen ik dat zag, dacht ik: ja, zo kan ik ook een oplossing verzinnen. En het einde, waar een deel van de maan los zit. Wordt die dan niet door zwaartekracht van de maan weer er naar toe getrokken? Verder vind ik deze film veel lijken op Meteor. Wat betreft special effects en cast zat het wel goed. Het is wel geen Spielberg film, maar heb me toch kunnen vermaken.

Afijn, deze tv-film/serie na een jaar weer eens gekeken en kwam eigenlijk tot dezelfde conclusie als mijn voorganger. Het idee/verhaal is leuk. Cast is goed. Special effects ook, maar de uitvoering laat hier en daar toch steken vallen. Vooral het einde vond ik slecht. Waarom weer een goed einde? Laat die maan toch lekker tegen de aarde knallen. Al met al wel een vermakelijke film.

avatar van blackwolves

blackwolves

fouten zeg eens welke film die ze in holliwood maken over het weer en natuurrampen is dat wel? het gaat gewoon om de film al de rest is bijzaak vind ik.wanneer het verhaal en de speciale effecten al goed zijn zul je mij niet horen klagen want ik ben fan van zulke films.