• 8.344.278 stemmen

Genre: Komedie

Oorsprong: Frankrijk

Geregisseerd door: Gabriel Aghion

Met onder meer: Josiane Balasko, Nathalie Baye en Marie Gillain

IMDb beoordeling: 4,7 (959)

Oorspronkelijke taal: Frans

Plot Absolument Fabuleux

Twee overjarige alcoholistische mode-freaks begaan de ene blunder na de andere. Tot grote schaamte van Edina's beschaafde dochter Saffie, gaan de twee madams zich te buiten aan drank, drugs en afgrijselijke kleding.

imageimageimage

avatar van neo

neo (crew films)

is ontzettend populair in frankrijk.

avatar van Wouter

Wouter

Wat is de link met Ab Fab?

avatar van gimli f

gimli f

Lijkt me grappig, deze film.

avatar van Ericinho

Ericinho

dit is neem ik aan de Franse versie van het britse Absolutely Fabulous?

avatar van manic

manic

Is lang niet zo grappig als de britse versie. Niet slecht, maar tis toch wel anders in 't Frans. DVD voor 9 euro bij FRS gekocht. (uitsluitend omdat ik zo gek ben van Marie )

avatar van Lilyroos

Lilyroos

Ik zou niet durven kijken naar deze versie van AB FAB. Uit respect voor Edina en Patsy.

avatar van Dick2008

Dick2008

Wat de Engelse serie betreft heb ik een aantal afleveringen gezien. De ene keer leuk, de andere keer minder. Altijd gedacht dat er ook een heel leuke filmversie van was, maar het zal dan wel een van die specials zijn geweest. Wat Joanna Lumley betreft hebt ik trouwens toch nog de beste herinneringen aan de Wrekers.

Deze Franse film kent zijn leuke momenten maar is op zo'n manier gemaakt dat hij vaak ook niet leuk is. Grappig om Catherine Deneuve en Jennifer Saunders een aantal seconden te zien. Dat Chantal Goya in deze film te zien is, is voor mij wel een verrassing. De twee hoofdrolspeelsters, die in het begin nog wel leuk zijn, beginnen op gegeven moment toch wel wat te vervelen en halen het bij lange na niet bij Jennifer Saunders en Joanna Lumley. 3.0.

avatar van rowanb8

rowanb8

Wouter schreef:

Wat is de link met Ab Fab?

Absolutely Fabulous