Phantomschmerz (2009)

Duitsland

geregisseerd door Matthias Emcke
met Til Schweiger, Jana Pallaske en Stipe Erceg

Marc, een gepassioneerde wielrenner, vrouwenjager en geschiedenisverteller weigert ook maar enige verantwoording te nemen, zelfs voor zijn dochter. Ook als hij bij een verkeersongeval zijn linkerbeen verliest, laat hij zich niet kleinkrijgen. Zijn liefde voor ene Nika, zorgt ervoor dat hij het leven toch nog rooskleurig ziet, er het beste van moet maken en het verleden probeert goed te maken.

avatar van FullMoon
Aardige film.

Jana Pallaske is mooi en Til Schweiger is gewoon de beste Duitse acteur van dit moment in deze best redelijke film.

avatar van Freud
Marc is een net iets te typisch personage om nog te boeien vond ik, maar voor de rest inderdaad een best aardige film. Goed geacteerd, best ontroerend en goed gemaakt, en dat het eens over wielrennen ging als passie vond ik ook leuk Mooi tussendoortje.