Griechische Feigen (1977)

West-Duitsland
Komedie / Erotiek

geregisseerd door Sigi Rothemund
met Olivia Pascal, Betty Vergès en Claus Richt

Een knappe studente uit München gaat op vakantie in Griekenland, waar een groot aantal mensen probeert om met haar naar bed te gaan. Op een speelse manier wijst ze iedereen af, totdat ze eindelijk een jongen ontmoet die ze echt leuk vindt.

Deze wou ik ook lang toevoegen maar je was me voor

Nou, dan wordt ie toegevoegd, schrijft niemand erover. Dat schiet niet op zeg. Viel zeker tegen.
En veel stemmen krijgt hij ook al niet. Toch is dit helemaal geen gekke film. Lekker vakantiesfeertje en een prima score. Bovendien zit er zelfs een verhaal in en is het zeker afwisselend genoeg om niet meteen in slaap te vallen. Het heeft natuurlijk niet al te veel om 't lijf, vooral Betty Vergès niet, en dat is ook de bedoeling, want het is natuurlijk wel gewoon softporno. Maar ze is leuk om naar te kijken. En verder is het heel erg jaren zeventig, en dat is ook leuk om weer eens te zien. Film maakt deel uit van de grote stroom pornofilms die in de jaren na de zg. seksuele revolutie geproduceerd werden en The Fruit Is Ripe is niet eens een van de slechtste, want regisseur Sigi Rothemund wist best hoe je een behoorlijke film moest afleveren. Hij tekende ook voor Der Liebesschüler (1974) met Silvia Kristel in de hoofdrol. Ook zeker het aanzien waard. Maar die film is dan weer niet op MM te vinden. Wat ik niet erg kan volgen.