• 8.299.909 stemmen

True Memoirs of an International Assassin (2016)

Actie / Komedie | 98 minuten

Genre: Actie / Komedie

Geregisseerd door: Jeff Wadlow

Met onder meer: Kevin James, Andy Garcia en Kim Coates

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot True Memoirs of an International Assassin

"The man. The myth. The memoirs."

Sam Larson (Kevin James) is een zachtaardige potentiële schrijver die verward wordt met een huurmoordenaar als zijn fictieve roman over een internationale huurmoordenaar wordt gepubliceerd als een waar gebeurd verhaal. Als het boek een groot succes blijkt te zijn wordt hij plots ontvoerd. Hij wordt het land uit gesmokkeld en gedwongen om mee te doen aan een moordcomplot. Sam bevindt zich nu in de wereld van zijn hoofdpersonage en moet opgaan in de rol van zijn karakter om te overleven.

imageimageimageimageimageimageimageimage

kappeuter (crew films)

Vanaf 11 november te zien op Netflix

avatar van maurice32

maurice32

Nog niet eens in de bioscoop, zegt genoeg lijkt me.

avatar van Shinobi

Shinobi

Als je de poster of de trailer bekijkt, dan zie je dat de film exclusief op Netflix wordt uitgebracht.

Onderhond

Ugh.

Het is niet eens dat Kevin James zo'n slechte acteur is, of komisch talent mist. Maar hij is wél beperkt in zijn kunnen, en de nood om telkens dit soort rollen te willen spelen begrijp ik gewoon niet. James is niet iemand die als actieheld ook maar énige serieux kan pretenderen, noch de grappige, guitige actieheld kan spelen. Sammo Hung was zo wel iemand. Die kon ondanks z'n gestalte en wat gebrekkige acteerwerk toch overtuigen in dit soort rollen, James is gewoon dramatisch.

Het gaat dan ook al serieus fout in de eerste scene en het wordt eigenlijk niet meer beter. De actie is knullig en flauw. De humor valt compleet dood, acteurs doen het gezamelijk ondermaats en het plotje zit enige fun ook echt in de weg. Te complex voor wat de film poogt te zijn.

Wat rest is een film die eigenlijk de hele speelduur lang irriteert. Zelfs de wat maffere bijrolletjes, die dan meestal nog voor een paar geslaagde grapjes zorgen in dit soort films (de publisher) zijn vreselijk irritant. Om van dat gefaalde bed intruder-achtige riedeltje tijdens de end credits nog maar te zwijgen.

Pijnlijk ongrappige, onleuke, flauwe actie comedy met een dramatische Kevin James. Laat hem hier gewoon mee stoppen. Als bollige nerd in zonnige niets-aan-de-hand comedies is hij best oké, maar dit gaat hem echt gewoon niet af.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Een simpele actiekomedie met een behoorlijk flauw verhaaltje. Er zitten enkele geinige momenten in maar echt grappig wordt het helaas niet. Het is zeer clichématig en dit is wederom geen geslaagde film van Kevin James. Het enige waar hij echt grappig in was is King of Queens, dat niveau heeft hij helaas nooit kunnen evenaren. Ook dit is weer een niemendalletje die je gerust over kunt slaan.

avatar van Kondoro

Kondoro

• 2019 stemmen

The True Memoirs of an International Assassin

Op elf November is dan toch de nieuwe Netflix Original verschenen. Mijn eerste bedenkingen kwamen direct toen ik de poster zag, een verkeerde film voor een leuke acteur. James moet gewoon niet in dit soort films spelen, zijn beeld past er totaal niet bij. Deze man is gewoon beter om een rol te krijgen van een komische schoonmaker die de heletijd op zijn bek gaat, niet een MMA fighter en nu weer een assassin. Ik vind dat toch moeilijker weg kijken, het komische gedeelte maakt de film af, voor de actie begon ik bijna te huilen.

Wat kun je nou precies verwachten bij de film The True Memoirs of an International Assassin, ten eerste is dat een hele boel onzin. James mag dan wel geen actie-held van mij zijn, zijn weggelegde komedie die af en toe terug er in zit voldoet toch in de film en maakt hem zo goed als af, en dat vond ik echt een toppertje.

Ook bevat de film een redelijk verhaal, het is uiteraard geen toppertje maar je kunt er mee door. James is een schrijver althans, dat wil hij worden. Hij is bezig aan het boek True Memoirs of an International Assassin waarbij hij een verhaal verteld waarin hij een gevaarlijk personage: “the ghost” voorstelt. Wanneer hij bij een uitgever is gekomen publiceerd deze het boek als non-fictie waardoor men denkt dat hij daadwerkelijk “the ghost” is. Wanneer hij word ontvoerd naar Venezuela en daar El Toro tegen komt, een leider van een guerilla beweging. Hij krijgt de opdracht om de President te vermoorden. Onder zijn tocht komt hij Anton Masovich uit, die wou graag hebben dat hij El Toro vermoord. Eenmaal daar weer weg word hij opgepakt en komt hij bij een (Volgens mij) vice-president terecht die hem verteld dat hij Anton Masovich moet vermoorden. Samen met Rosa Bolivar gaat hij zijn reis door Venezuela tegemoet en komt vooral veel obstakels tegen. En op het eind is zijn boek af, is een tweede boek af en is iedereen dood maar, dat kwam natuurlijk niet door Kevin!

Zoals ik al vermeld had was het gewoon dood zonde dat een persoon als Kevin hier aan mee doet, dit is voor mij zeker niet de prefecte persoon hiervoor, verhaal was leuk en het concept ook. Ik heb met boven alles wel vermaakt maar, het is zeker geen toppertje deze Netflix Special!

avatar van n00r

n00r

Ik was meteen helemaal blij toen ik hem 2 dagen geleden op Netflix zag staan. Meteen opgezet zonder enige verwachtingen. Heel goed uitgepakt leuk filmpje.

avatar van Antonev

Antonev

Nee, het is geen heel hoogstaande productie, zeker niet. Maar toch heeft Netflix er weer een zeer amusant filmpje van weten te maken. Lekker luchtig, veel actie en een verhaal dat best goed te pruimen is. Als je je super kritische bril op zet, ja dan valt het tegen. Neem het allemaal met een korreltje zout en je hebt prima vermaak voor een avondje.

avatar van schumacher

schumacher

Ik zie Kevin James nog vrij graag spelen maar deze film vond ik toch niet zo goed.

Ik heb al veel beter gezien van hem.

Jammer.

avatar van DonJefferson

DonJefferson

Kevin James is een leuke acteur, zijn humor vind ik wel grappig en gecombineerd met zijn acteerwerk heb ik een leuk avondje overgehouden aan deze film. Geen nadenkfilm, maar lekker anderhalf uur lol beleven.

avatar van coumi

coumi

Heb me niet verveeld, maar al met al niets bijzonders. Meer een film voor een flauwe glimlach dan een schaterlach. Het vele geweld staat een beetje in schril contrast met de familiefilm die het in beginsel tracht te zijn. Geen mislukte film maar James heeft al betere komedies afgeleverd.

avatar van Malse filmpies

Malse filmpies

Ik vond in tegenstelling tot anderen Kevin James een perfecte kandidaat voor deze rol. Het gaat er in deze film, in mijn inziens, totaal niet om of hij een goede assassin is of niet. Het gaat vooral om het ridicule dat een lomp persoon het voor elkaar krijgt om in deze situatie terecht te komen en dat doet James erg goed. Verder vond ik de grappen erg geslaagd en heb ik ook vaak moeten lachen. Waar ik me wel aan stoorde waren de verschrikkelijke oneliners die maar terug bleven komen alsof ze bedacht waren door een halfgod. De bijrolletjes waren niet erg speciaal, maar nergens tegen het irritante aan.

Uiteindelijk helemaal geen verkeerd filmpje als je geen zin hebt om na te denken. Als je een film zoekt met enige inhoud, zou ik deze toch links laten liggen.

scorsese

Matige film waarin een misdaadschrijver zelf onderdeel wordt van zijn boek als hij ontvoerd wordt. Een simpel plot dat niet weet te boeien. Het begint allemaal wel aardig, maar het zakt daarna wel wat in. Ook de actie-scenes zijn dertien-in-een-dozijn. Leuk om een keer gezien te hebben, maar meer ook zeker niet.

stinissen (crew films & series)

Vreselijk........

avatar van Mortenf08

Mortenf08

Wat een leuke film perfect gecast zeker James met zn zelfspot heerlijk verfrissende komedie.

Wat een fijne film lekker luchtig pure entertainment waar film ook voor bedacht is niet nadenken gewoon lachen en genieten petje af netflix.

[EDIT moderator: persoonlijke aanval verwijderd]

avatar van danuz

danuz

Ik heb eigenlijk niet veel tegen Kevin James. Ben nooit fan van hem geweest, maar een serie als King of Queens is op z'n lijf geschreven (pun inteded). Vind hem daar wel een sympathieke goedzak. Jammergenoeg is dit een erg slechte film, met saaie actie sequenties en humor van een bedenkelijk niveau. Normaliter valt er in dit type films wel wat te gniffelen om sidekicks of weet de hoofdpersoon soms lekker lomp uit de hoek te komen. Maar dit bleef allemaal wel erg belegen.. Netflix mag wel met wat beters komen zeg!

avatar van Robertdeniro

Robertdeniro

Niet veel bijzonders, matig acteren, geen chemie, ik zeg overslaan!

avatar van Noodless

Noodless

Flauw verhaaltje met een paar komische scènes, maat te weinig om te spreken van een komedie. En van de actiescènes moet de film het helemaal niet van hebben.

Luchtig is de film wel en gelukkig kijkt de film wel vlot weg. Zulay Henao is wel een aangename verschijning. 5/10

avatar van missl

missl

Film kijkt makkelijk weg, kabbelt voort, nergens grappig of spannend. Maar blijft oke.

Wel bijzonder dat de makers voor Venezuela gekozen hebben en het hebben over de president, vooral in deze tijd een gevoelig thema voor dit land.

avatar van UltraMovieKiller

UltraMovieKiller

Antonev schreef:

Sluit ik mij helemaal bij aan.

En de mensen die zeggen dat de rol niet bij James past..? Dat was voor mij juist het hele ding, de rol past zó erg niet dat het juist de leuke twist aan de film geeft en ervoor zorgt dat je alles niet te serieus moet nemen. Prima vermaakt.

avatar van IH88

IH88

“I don't do this job for thanks.”

“That's a good signature line, think."

True Memoirs of an International Assassin kijkt ontzettend lekker weg, dat moet ik de film nageven. Kevin James is totaal verkeerd gecast en probeert wel heel erg geforceerd de actieheld uit te hangen, maar hij heeft zijn grappige momenten. De film neemt zichzelf soms wel heel erg serieus, en vooral actrice Henao kijkt de hele tijd alsof ze in een arthouse drama van Ken Loach speelt. Gelukkig hebben we altijd Andy Garcia nog, die het materiaal wel op de juiste manier benadert en in een paar scènes de show steelt.

avatar van filmkul

filmkul

Best een aardige actie komedie. Het verhaal is pure onzin maar wel een lekkere kapstok voor een hersenloze actie komedie. De vaart zit er goed in en er is voldoende actie. De grappen zijn soms best leuk en James zit prima in zijn rol. De actiescenes zien er verzorgd uit, hoewel ze soms best hard zijn voor een luchtige actiekomedie. Visueel ziet de film er verder goed uit. Leuk hersenloos vermaak. 3.0

avatar van Mescaline

Mescaline

Kevin James, duidelijk mag zijn dat ik hem erg graag zie in een film zoals Mall Cop en hij ook in deze film niet de reden is dat het niet van de grond komt en in de 2de helft zelfs slaapverwekkend begon te worden.

Wat dan wel de reden is? Dun gezaaide grappen, veel te weinig tempo, totaal niet interessante tegenspelers en een tegenspeelster die duidelijk alleen maar in de film zit door haar good looks maar dat zelfs haar personage lui en saai is geschreven. Zelfs met haar uiterlijk wisten de makers niks boeiends te doen, bijna knap hoe ze met toch wel genoeg potentie zo weinig hebben kunnen doen.

Films van 80 jaar geleden deden dit zelfs al beter, kijk bijvoorbeeld maar eens naar een Road film van Crosby & Hope uit de jaren 40 en zelfs daar ligt het film tempo nog een stuk hoger dan in deze gefaalde poging.

1,5* voor de paar geslaagde grappen en de redelijke eerste 30 minuten.

Jammer.

avatar van Mr. Chiel

Mr. Chiel

Ik kan Kevin James echt waarderen maar door deze film is echt niet HEEN te komen. Het begint het leuk maar na 25 minuten is de vaart er uit die gewoon ook niet meer terugkomt. Tenminste, tot minuut 60 niet. Toen af gezet.