Dansen (2008)

Alternatieve titel: Dancers

Denemarken / Zweden

geregisseerd door Pernille Fischer Christensen
met Trine Dyrholm, Anders W. Berthelsen en Birthe Neumann

Wanneer de stoppen in de dansstudio van haar familie doorslaan, weet Annika niet dat haar voorspelbare leven ook wordt uitgeschakeld. Ze voelt zich erg aangetrokken tot Lasse, de verlegen elektricien. Hij houdt Annika eerst op een afstand, omdat hij nog maar net uit de gevangenis is vrijgelaten nadat hij vast zat voor belastingfraude. Lasse is verrast door Annika's sympathie en ze weet hem te overtuigen. Wanneer hij haar echter wil ophalen om naar de film te gaan, geeft een mysterieus anoniem telefoontje de indruk dat er meer is gebeurd in Lasse's verleden.

avatar van Movie-Addicted
Wat blijft die Trine toch een aantrekkelijke en uitstekende actrice! In deze film word er zeer goed geacteerd, verhaal opzich is net te doen.

*3.25