Mijn Vader Is een Detective (2009)

Alternatieve titels: Mijn Vader Is een Detective: Het Geheimzinnige Forteiland | My Dad's a Detective

Nederland
Avontuur

geregisseerd door Will Wissink
met Tjeerd Melchers, Jasmin Pasteuning en Rick Mackenbach

Sam en Sterre zijn al jaren bevriend. Sams vader Max is een detective en hierdoor leren ze Ortwin kennen. De zeldzame papegaai van Ortwin is namelijk gestolen. Ortwins vader roept de hulp in van Max, maar dan wordt Max tijdens hun speurtocht ontvoerd door een bende criminelen. De kids zetten een achtervolging in met een speedboot en belanden op een geheimzinnig forteiland.

mcdaktari schreef:
Dat vind ik nou zo jammer van Nederlandse films, nooit hebben ze nou eens kinderen die goed kunnen acteren, als je dat vergelijkt met buitenland. gewoonweg triest.
Weer een flink generaliserende opmerking, die nergens op gestaafd is. Niveau van de jeugdige acteurs is prima hier (natuurlijk zijn er ook missers). In het buitenland is het echt niet beter.

avatar van mcdaktari
ach kom nou toch , omdat jij je film goed vind wil het niet zeggen dat er goed geacteerd word. als je eerlijk bent naar jezelf zul je toe moeten geven dat het bar slecht is. en in buitenland niet beter? dus jij vind dit hetzelfde niveau als dat jochie uit the six sence? en dakota fening? kijk dat noem ik kind acteurs. en daar kunnen deze 3 nog niet bij in de schaduw staan.. En wat zei je? nergens op gestaafd is? doe me nu een plezier en bekijk de film nog eens en let dan maar eens goed op het acteren. dan zul je moeten bekennen dat het lachwekend is.Sorry hoor ik kan er echt niks anders van maken.

Hoewel deze drie jonge acteurs niet het niveau halen van bijvoorbeeld Olivier Tuinier, Liv Stig, Sarah Bannier en Ebbie Tam - om maar eens een klein aantal goede Nederlandse jeugdige acteurs te noemen - doen ze bij lange na niet onder voor het gros van de kindacteurs uit het buitenland. Vond het spel hier fris en naturel, goed gedoseerd. Hoewel ik zelf niet zo kapot ben van Dakota Fenning, heb je het hier duidelijk over twee jeugdige acteurs in grote films (waarvan ook slechts een klein deel écht goed is). Kijk eens naar wat minder bekende (jeugd)films uit het buitenland (met name Amerika, waar je je voorbeelden uit vandaan haalt) en je schrikt je het laplazarus.

avatar van mcdaktari
oke Quido, we komen er toch niet uit, als jij het goed gespeeld vind wie ben ik dan om het af testrijden. ik blijf bij mijn standpunt dat het bar slecht is. nog veel kijk plezier

avatar van partysquad
Leek me leuk voor de kids en was zelf nieuwsgierig naar Cees en Tygo. Zeker na de films Simon (Cees) en Van God los (Tygo) fan van beide acteurs. Maarrrrrr helaas. Beide personen komen in deze film niet uit de verf. Het (ongezoute) stuk in de veronica gids klopt wel met het gevoel dat ik had. Er zitten zeker een paar scenes in die je doet hopen dat het gevoel gaat komen. Maar helaas. De film eindigde voor mij met een kater. Ik weet dat Tygo en Cees vele betere rollen gespeelt hebben.

robertus65
Een kinderfilm is een kinderfilm, ok, maar dit is zo matig dat kinderen zelfs hier in slaap zullen vallen. Er gebeurt gewoon veel te weinig, de film ontbreekt humor en sommige rollen zijn zo uit een willekeurig stripverhaal gehaald. Het scenario moet zo te zien op een (gebruikt) velletje wc papier opgeschreven zijn, want dit stinkt. Positieve was natuurlijk Cees Geel.

avatar van Hoodini
Over het niveau van het acteren ben ik het wel redelijk met mcdaktari eens. Maar zo slecht vond ik de film nou ook weer niet om er zo'n laag punt voor te geven, maar das mijn mening... Het verhaaltje vind ik nog wel te doen, je moet natuurlijk naar de doelgroep kijken. Alles bij elkaar opgeteld kom ik tot een krappe voldoende...

avatar van domuslucis
Voor de kids (10 en 12) heel acceptabel. Spannend, maar niet griezelig.

Het is gewoon een kinderfilm dus wat geven jullie slechte reacties..
Mijn dochter vind de film geweldig..

avatar van jippie2010
patman1974 schreef:
Het is gewoon een kinderfilm dus wat geven jullie slechte reacties..
Mijn dochter vind de film geweldig..

Dan nog mag je naar de kwaliteit van een film kijken toch?
Op sommige momenten wordt er echt belabberd 'geacteerd'.
Dat heeft deels met het niveau van de kinderen te maken,
en deels met de kwaliteit van de regisseur.
Plot is verder aardig, leuke locaties.
Maar ik kom toch niet verder dan *2,5