Alien Trespass (2009)

Komedie / Sciencefiction

geregisseerd door R.W. Goodwin
met Eric McCormack, Jenni Baird en Robert Patrick

De film speelt zich af in 1957. Een robuust uitziend onbekend voorwerp, naar het zich laat aanzien een UFO, slaat in op een bergtop ergens in de Californische woestijn. Uit de vliegende schotel ontsnapt de 'Ghota', een moorddadig wezen dat er op uit is alle levensvormen op aarde te vernietigen. Een gunstig gezind buitenaards wezen afkomstig uit het ruimteschip nestelt zich in het lichaam van Ted Lewis (Eric McCormack), een sterrenkundige. Met de hulp van Tammy (Jenni Baird), een serveerster uit een lokale bistro, wordt getracht de aarde te behoeden voor meer gevaar.

grappige trailer

avatar van barcam
Deze film ademt volledig de sfeer van de jaren 50 sf zelfs in kleur.
Het is een verademing om terug zachte kleuren te zien i.p.v. die digitaal opgepepte kleuren.

Liefhebbers van klassiekers als The Blob (leuk stukje in verwerkt),
war of the worlds, Invasion of the Body Snatchers, It Came From Outer Space, The Day the Earth Stood Still, ...
zullen hier zeker hun gading in vinden.

Deze film is inderdaad een pareltje dat teruggevonden is,
pure nostalgie

avatar van BlueJudaskiss
Poster ziet erin elk geval prachtig uit... waar heb je dit vandaan gehaald?

vond hem zo slecht geacteerd dat ik hem na 30 min gewoon uit heb gezet. kwa set echt prima jaren 50 bleef je echt terug. misschien hadden ze beter acteer werk van deze jaren kunnen combineren met een filmset van de jaren 50 want het acteer werk van Robert Patrick is echt benenden pijl maar blinkt wel uit tegen over de rest.

avatar van Goodfella1812
barcam schreef:
Deze film ademt volledig de sfeer van de jaren 50 sf zelfs in kleur.

Helemaal mee eens al was dit toch niet echt mijn ding. Nee, geef mij dan toch maar de special effects en geluidseffecten van tegenwoordig, acteerwerk was ook ergelijk. 2* voor de moeite.

avatar van vranque
De poster wordt volledig waargemaakt en @barcam heeft het prima omschreven maar je wordt toch een beetje in verlegenheid gebracht door het algehele beeld van de film waardoor ik op 3 sterren blijf steken.

avatar van mancomann
ik vond hem wel aardig, ademde wel jaren 50 uit zowel de stijl van acteren als een special effects (en dat was ook de bedoeling natuurlijk) lekkere simpele monsters .. ik heb er wel mee kunnen lachen , 3 sterrren

avatar van RickZ
SF-komediethriller in retrostyle met vlak voorspelbaar verhaal en nepperige SFX (maar dat hoort bij die tijd).

avatar van IcU
IcU
Geinige film met een leuk sfeertje. Wordt nooit meer dan een leuk tussendooretje en ondanks de wel wat korte speelduur duurt hij toch te lang.

avatar van MrLee
Komt niet uit de verf, gewoon niet grappig.

lekkere flauwekulfilm. een nieuwe film gefilmd met de kleuren en op de manier van vroeger. niet al te serieus nemen.

avatar van Noodless
Het sfeertje zoals de sf-films in de jaren '50 wordt wel goed gebracht.
Maar het verhaal is echt flauw en het monster ziet er gewoon belachelijk uit. Ook komisch werkt dit niet. 3/10

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Mislukt.

In vele opzichten. Want deze hele lange knipoog naar de jaren '50 monstermovies & sci-fi, komt simpelweg niet over. De knipoog lijkt meer op een hommage die ondergeschikt is aan de classics die men eert.

Geen humor, geen spanning en een uiterst flauw verhaaltje.

Matigheid troef.

De mooie poster kan zijn belofte niet inlossen.

avatar van luijkx20
echt een film om 1 keer te kijken en darna nooit meer

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Had verwacht een leuke parodie te zien op het Science-Fiction genre maar kwam vrij bedrogen uit.
De film schommelt teveel tussen een normale Science-Fiction film en een soort van parodie erop, vond de humor in ieder geval niet goed werken en voelde meer aan als een standaard film.

De jaren 50 setting kon ik wel waarderen, en ook de bioscoop scene was erg leuk gedaan.

Kortom: vrij standaard en zeker niet de leuke parodie die ik door de poster wel had verwacht.

avatar van Betamax
Ben gek op SF films dus deze zat wel goed.
Leuk mzo'n 50er jaren sfeer en UFO's.
Op Blu-ray super!

Kon me er niet in vinden. als je van retro houd waarschijnlijk wel leuk maar aan mij is het niet besteed

avatar van Grindhouse62
Leuk filmpje voor tussendoor. Ik kwam hem tegen in mijn filmdatabase en heb hem zojuist gezien. De film die in de bioscoop werd vertoond was The Blob (1958) met een nog piepjonge Steve McQueen. Het was geen straf om naar Jenni Baird kijken, die de rol van Tammy speelt. Een mooie vrouw is dat. Een 2.5