Caveman (1981)

geregisseerd door Carl Gottlieb
met Ringo Starr, Dennis Quaid en Shelley Long

Atouk and Lar, vormen hun eigen stam holbewoners. Deze nieuwe stam bestaat onder andere uit een blinde, een een gay stelletje, een dwerg en andere buiten de boot vallende holbewoners. Atouk verlangt naar Lana, de mooie vriendin van Tonda, de leider die hem eerder uit zijn stam heeft gegooid.

avatar van tovenaar
Op imdb staat Atouk, maar heette hij niet Atounk? of Atoenk In ieder geval, met een N er tussen?

Achja, Atounk of Atouk, hij ruled

avatar van jedymaster
de scene met het ei vind ik echt toppie.

avatar van jackie

Achja, Atounk of Atouk, hij ruled

Zijn naam is Atouk !

avatar van tovenaar
Cool

Atouk is the best

lachen film, wel een beetje gedateerde stop motion maar voor de rest prima

avatar van jan66

Zug-Zug : Sex

garlic senior
briljante komedie

avatar van egbert-Bos
geweldige film zelfs na 27 jaar is deze film nog steeds een erg grappig epos over het leven in de prehistorie. Alleen de dinosauriers doen iet wat nep aan maar is aceptabel voor een comedy als deze vooral die prehistorische dino die kakelt als een kip is een giller.

let vooral op bij de aftiteling bij de cast daar staan een aantal hele leuke cameo rollen in

.... as him self

avatar van totalreject
egbert-Bos schreef:

En dinosaurussen in de tijd van de cavemen is niet nep?

heerlijk campy, kijk ook naar Vixen of Conan.....

Inderdaad heerlijk campy waardoor hij eigenlijk toch nog aardig is. Het is natuurlijk niet geweldig maar ik moest toch regelmatig lachen. Best wel een redelijke cast als je ziet dat ook Dennis Quaid en Shelley Long (zag er best sexy uit als Holbewoonster) erin meespeelde. Barbara Bach mocht er natuurlijk ook wezen

avatar van riesma
Soms een ah, veelal een ugh, maar over het algemeen toch een mwa.

avatar van Boenga
Heel leuke bedoening met een portie Monty-Python invloeden. Alleen al de intro: Miljoenen jaren geleden; 9 oktober.

avatar van Pazmaster
Zeer melige maar toch grappige film met hilarische scènes, Ik heb heel wat gelachen met deze film. 3,5 ster

avatar van alexspyforever
Dit is zo een film die je niet te vaak moet kijken al ben ik blij dat ik deze in mijn collectie heb. Het is er zo eentje die je gewoon met verstand op 0 moet zien, anders zal je er geen moer aan vinden. De monsters en special effects zijn lachwekkend slecht, maar dat was veronderstel ik ook de bedoeling. Vooral de scène met dat dinosaurus-ei is erg grappig.

avatar van devel-hunt
Grappige film die inmiddels de cult status heeft bereikt. Heel melig en opzettelijk lullig gemaakt. Ringo Starr, binnen The Beatles misschien de minst getalenteerde maar wel de enige van de vier die kon acteren. Vreemd dat het hierna over was met de filmloopbaan van Ringo.

Heh.

Film die nog best behapbaar is voor een half uurtje. Wat erg flauwe grapjes die wel een lachje verdienen, maar het valt al snel op dat de film niet zo heel veel meer te bieden heeft. Bedoeld knullig kan best leuk zijn, maar daarmee haal je geen 90 minuten natuurlijk.

De brakke effecten missen zeker in het begin hun effect niet. Aangezien dit een volbloed komedie is komt de film er ook nog wel mee weg, maar na een tijdje gaat het toch een beetje vervelen, zeker wanneer bepaalde dingen niet alleen grappig knullig, maar gewoon ronduit slecht zijn.

Beetje hetzelfde met de humor. In het begin nog best grappig, maar veel variatie zit er niet in en wanneer na een tijdje het verhaaltje (voor zover dat er echt is) overneemt zakt het niveau van de film zeer snel weg.

Ach ja, voor een keertje is het geen complete ramp en het eerste half uur is gevoelig leuker, maar over 90 minuten gezien toch een film die aardig sleept en niet grappig genoeg is voor een komedie.