ad

Genre: Actie / Misdaad

Oorsprong: Nederland / Zuid-Afrika

Geregisseerd door: Roel Reiné

Met onder meer: Jason Fijal, Georgina Verbaan en Daniel Louis Rivas

IMDb beoordeling: 3,7 (449)

Releasedatum: 10 april 2003

Over Adrenaline

Als Jason's vriendin Freya spoorloos verdwijnt, komt hij er achter dat de dingen niet altijd zijn wat ze lijken. Zijn zoektocht naar wie Freya echt is en wat er met haar gebeurd is leidt hem naar een illegaal groepje mensen op zoek naar spanning. Al heel snel bevindt Jason zich middenin dit groepje, en net als hij denkt dat hij bijna de waarheid heeft achterhaald, realiseert hij zich dat dit slechts het begin is...

image

avatar van Sjoerd

Sjoerd

kappeuter schreef:

Volgens de directeur Hermeling van A-Film is het bioscooppubliek nog niet klaar voor een Nederlandse actiefilm met een Amerikaanse uitstraling.

Hahahaha, zo kan je die tegenvallende bezoekersaantallen ook uitleggen jah. Ik denk dat de reden eerder is: "Mensen gaan liever naar een GOEDE film..." Maar goed: ieder zijn meug.

avatar van Pitbull

Pitbull

Ze zijn er bij A-film wel weer snel bij om de film terug te trekken uit de bioscopen (evenals bij Swingers).

bioscoopzaal

De trailer ziet er trouwens ook al niet best uit.

Grappig is wal dat het ding werd ingesproken door Mr. Voice, dat figuur die ook al die Hollywood-trailers deed ("Batman & Robin" enzo). Het geeft de film natuurlijk wel een 'internationaal appeal', maar het belabberde Engels van de rest van de cast doet dat aspect volgens mij meteen alweer de das om.

bioscoopzaal schreef:

...maar het belabberde Engels van de rest van de cast doet dat aspect volgens mij meteen alweer de das om.

Slaat werkelijk nergens op. Verbaan is de enige *niet* Engelstalige, maar spreekt uitstekend Engels.

Waar haal je die conclusie nou weer vandaan?

bioscoopzaal

Ach, ik wil maar zeggen dat de rest van de 'internationale cast' het ook niet zo nauw neemt met de Engelse uitspraakleer. Je moet maar eens goed luisteren naar de kreten die ze uitslaan. De accenten van alle mogelijke talen liggen er vaak behoorlijk dik bovenop ...

bioscoopzaal

Het zegt verder niks over de kwaliteit van de film, natuurlijk, het staat alleen een beetje knullig.

Stephan

Ik hoor niemand praten over Boys 'n the hood bijvoorbeeld. Over Engelse uitsprakleer gesproken. Je dacht blijkbaar aan the Delivery en concludeert dat Adrenaline ook zo zal zijn.

avatar van neo

neo (crew)

Precies! Maar Stephan je zegt dit toch niet omdat je Reine persoonlijk kent

'Thrillseekers', Nederlandse actiefilm, Georgina V., Engelstalige Nederlandse acteurs. Het kan aan mij liggen maar dit komt zo'n beetje in de buurt bij het minst aantrekkelijke filmaffiche wat mij betreft.

En dan was ik dat afschuwelijke soundtracknummer van dat over het paard getilde pubergroepje nog vergeten.

bioscoopzaal

Het is niks persoonlijks hoor, trek het je niet aan

Het is maar een opmerking ...

Stephan

Je ziet me de film toch geen 5 sterren geven?

Ik probeer alleen objectief te blijven. Er is met Adrenaline hetzelfde euvel als met Swingers. Vooroordelen en bijna een plezier vanuit de pers (en het vak) om zo'n film neer te halen.

Het is geen juweel, deze Adrenaline, maar het heeft zeker momenten waar de film heel bijzonder is. Roel is een ambitieuze filmer die meer in zijn mars heeft dan menig brave collega van 'm. Ik gun hem meer dan dat hij nu krijgt (mede omdat ik hem ken).

avatar van neo

neo (crew)

Als er iets is wat gezegd mag worden, is dat Reine een zeer energieke en talentvolle regisseur is alleen al de interviews die ik zag toen The Delivery uitkwam. En de premiere in Rotterdam bv. Zijn tijd komt echt nog wel...

avatar van narva77

narva77 (crew films)

Stephan schreef:

Mij lijkt 'Swingers' dan weer een betere film dan 'Adrenaline'. En het klinkt gek, maar zelfs 'Soul Assassin' kon mij wel enigszins bekoren.

avatar van Filmtombe

Filmtombe

Hoewel zowel het artwork als de dvd zelf (maar 1 menu! Niet eens scene selection!) zwaar tegenvallen, vond ik de film niet eens zo onaardig. The Delivery was saai en had een rommelig script, maar had wel zijn momenten. Soul Assassin was in alle opzichten een ramp. Gelukkig is Adrenaline beter geacteerd, korter van speelduur en beter gefilmd. De soundtrack was, ondanks alle kritiek op Di-Rect, heel goed te beluisteren naar mijn mening. Vanwege een aantal mooie shots en locaties, redelijk acteerspel (met name Verbaan, tot mijn verbazing) en de aardige muziek toch wel 2.5*

Vreselijk....

Dit leek me nou een typische Stinissen film!

kappeuter schreef:

Dit leek me nou een typische Stinissen film!

En bedankt he..

Jij houdt toch zo van luchtige kost ? Stinissen, de koning van de b-film. Ik maak nu misschien een karikatuur van je, maar zo maak ik het even duidelijk.

kappeuter schreef:

Stinissen, de koning van de b-film.

kos schreef:

Ik persoonlijk vind het nergens op slaan ik heb gewoon een brede smaak bekijk maar eens mijn Top 10, maar ja Koning.....

MaTtIeBoY

Saai helemaal niks aan deze film.Maar zo kort was Georgina er toch niet in.Toch nog * ster voor Georgina!!!

avatar van Quentin

Quentin

Trieste film, vieze kleuren (foute belichting/geen, tegen licht in gefilmd enz.), foute hoeken, wanabee-Fincher stukje (slechte SFX), slecht verhaal, slechte actie, slecht acteerwerk... mag ik doorgaan? 0,5/5

avatar van Quido

Quido

Door de Nederlandse journalisten uitgeroepen tot slechtste film van 2003. En wat een zielige dvd zeg...geen eens opgedeeld in hoofdstukken.

Quido schreef:

En wat een zielige dvd zeg...geen eens opgedeeld in hoofdstukken.

Kun je nagaan; de film is ZO slecht, dat 'ie niet eens op te delen is in hoofdstukken.

avatar van Quido

Quido

avatar van jordybeukeboom

jordybeukeboom

Tsja, ik vind het op zich wel een originele en vermakelijke film, maar hij is wel errug amateuristisch...

Georgina heeft maar een muizenrolletje

avatar van Quentin

Quentin

Reiné gaat nu wel even een 20 miljoen dollar kostende Amerikaanse actie film regiseren ..... http://us.imdb.com/title/tt041... netjes na zo'n film (geproduceerd door Jan de Bont)

avatar van dope

dope

Dit is een van de vreemdste films die ik ooit gezien heb. In principe is het echt BAGGER, want er wordt gigantisch slecht in geacteerd en het verhaal slaat echt op oorlog, maar toch heb ik hem afgekeken. Ik weet niet of dit door de muziek komt, door de best wel goed gefilmde stunts of omdat ik Georgina gewoon heel mooi vind, maar ik geef deze flopfilm ook nog eens 2 *?! Af en toe verbaas ik mezelf!

avatar van Beejeej

Beejeej

jesus, wat een waardeloze vertoning zeg.

heb zelden zulk slecht acteerwerk en dialogen gezien. dit ging echt helemaal nergens over

wat betreft de muziek die dope net aanhaalde, de reden waarom je bleef luisteren is waarschijnlijk omdat het bijna alleen maar makkelijke en te bekende nummers waren. golden earring, k's choice, dat werk.