ad

Genre: Actie / Misdaad

Oorsprong: Nederland / Zuid-Afrika

Geregisseerd door: Roel Reiné

Met onder meer: Jason Fijal, Georgina Verbaan en Daniel Louis Rivas

IMDb beoordeling: 3,7 (449)

Releasedatum: 10 april 2003

Over Adrenaline

Als Jason's vriendin Freya spoorloos verdwijnt, komt hij er achter dat de dingen niet altijd zijn wat ze lijken. Zijn zoektocht naar wie Freya echt is en wat er met haar gebeurd is leidt hem naar een illegaal groepje mensen op zoek naar spanning. Al heel snel bevindt Jason zich middenin dit groepje, en net als hij denkt dat hij bijna de waarheid heeft achterhaald, realiseert hij zich dat dit slechts het begin is...

image

avatar van rensxrs

rensxrs

lachen man...site (www.adrenaline-themovie.com) al gezien?:0

Een zelfde soort berichtje plaatste je ook al bij Science Fiction. Ben jij misschien de maker van beide sites ?

Ik zal je stem alvast even weghalen bij deze film.

avatar van cornelis

cornelis

Waarom? Als hij de film gezien heeft, mag-ie stemmen.

'Vanaf 17 april te zien in de bioscoop'

avatar van IamBernie

IamBernie

Ik zie hier toch echt geregeld mensen op films stemmen, waarvan de film nog in de bioscoop moet komen.

Jordy

en geregeld wordt daar dan een uitleg bij gegeven (download, pers, etc.)

avatar van cornelis

cornelis

'Vanaf 17 april te zien in de bioscoop'

Je zegt zelf dat je vermoedt dat het de sitemaker is. Dikke kans dat die dus al wat gezien heeft.

De persoon in kwestie heeft het alleen maar over de sites van Adrenaline en Science Fiction, en geeft vervolgens beide films 5 sterren. Zonder toelichting en blijkbaar alleen bedoeld om mensen naar de betreffende officiele sites te lokken.

Officiele poster geplaatst.

fyi, deIMDb-link klopt niet!

moet http://us.imdb.com/Title?0318276 zijn...

ja kwam door het jaartal dat op 2002 stond

Stephan

Opnieuw toont Reiné dat het hem aan durf niet ontbreekt. Film kent hele interessante en fraaie momenten, maar ook minder fraaie.

Het ligt voor de hand deze genrefilm te vergelijken met uit Hollywood gefrabriceert werk. Dat overleeft dit project niet. Vergelijk het met Nederlands werk en het is zeker de moeite waard te zien.

Persoonlijk vond ik het een beter product dan 'the delivery'. Om te beginnen zijn de acteurs engelstalig. Met uitzondering van Georgina, maar die blijkt verrassend goed engels te spreken. Vond haar optreden, hoewel kort, sowieso de verrassing van de film.

Droopy

Ik hoorde gisteren in een interview met onze Soapie Verbaan dat het budget van deze film €700.000 euro is geweest. Ik heb een paar shots gezien (zal wel een deel van de trailer zijn geweest) en die zagen eruit als een MTV videoclip. Het optreden van onze nederlandse "ster" duurt ongeveer 15 minuten (volgens hetzelfde interview). Toch ben ik wel benieuwd naar deze film.

avatar van De Knip

De Knip

Las dat maar liefst 600(!) mensen deze film bezocht hebben in de 1e week.

De Knip schreef:

Las dat maar liefst 600(!) mensen deze film bezocht hebben in de 1e week.

Waarvan 400 (!) genodigden....;-)

avatar van Brooklyn

Brooklyn

Ik vond het al zo rustig op straat

Droopy

Zou dat door het weer of deze film komen

Wat ik heb gehoord (op de radio) dat de mensen die de film hebben gezien de actie wel konden waarderen maar (volgens Van Inkel) op zoek zijn naar het verhaal.

avatar van Pitbull

Pitbull

Kan ook niet zeggen dat het aantal stemmen voor deze snel omhoog gaat.

avatar van jay73

jay73

Pitbull schreef:

Kan ook niet zeggen dat het aantal stemmen voor deze snel omhoog gaat.

Tja, als mw. Verbaan al wordt ingezet om mensen naar de bioscoop te lokken, dan zal het nooit wat worden natuurlijk.

Stephan

In plaats van over 'van horen zeggen' of: 'gelezen dat' te praten, kun je (als filmfreaks) ook gewoon naar de film gaan kijken. Of wachten we hier allemaal totdat-ie als DivX op het Net staat? Hoop het niet!

avatar van narva77

narva77 (crew films)

IMDB ratings:

User Rating: 4.4/10 (9 votes)

avatar van Padd0

Padd0

Valt me toch een beetje tegen...

Ik was niet van plan hem van het net te plukken hoor. Ik was namelijk van plan hem helemaal niet te kijken. Dit doe ik trouwens met alle films waar Georgina Verbaan in speelt, dat mens is namelijk zo gigantisch vervelend. Maar ja dat is mijn mening.

avatar van FisherKing

FisherKing

Padd0 schreef:

Sluit me hier volledig bij aan.

Valt me toch een beetje tegen...

Adrenaline is nou niet bepaald een film die je als filmfreak aanspreekt. Lijkt me meer gericht op het Costa publiek, die afkomt op de 'ster' Georgina Verbaan.

De film heeft vrijwel uitsluitend negatieve recensies gekregen, dus dat schrikt erg af. Daarbij waren Engelstalige Nederlandse films in het verleden erg slecht. Soul Assassin, Do Not Disturb etc.

Ik denk trouwens dat Georgina Verbaan ook heel veel mensen afschrikt om naar deze film te gaan.

denk het ook! bah

kappeuter schreef:

Laat ik je dan melden dat *juist* mvr. Verbaan' haar optreden tot één van de positieve elementen behoort.

Het vergelijk met Costa! is overigens geheel onterecht. Ook dat hetzelfde publiek erop af zou komen. Alleen omdat GV er in zit? Dan zou elke film waarin Monique vd Ven zou spelen ook een reclame zijn voor FBTO?

Stephan schreef:

Volgens mij vergelijk je appels (Verbaan) met peren (vd. Ven).

Monique van de Ven neem ik een stuk serieuzer. Maakt mij niet uit dat ze wat bij snabbelt. Deed Rutger Hauer ook.

Georgina Verbaan heeft nog niet in films gespeeld die ik serieus neem en die indruk hebben gemaakt.

Roel Reiné komt mij over als een zelfde soort regisseur als Nijenhuis. Ze maken beide bordkartonnen eendimensionale films. Costa / tiener publiek.

kappeuter schreef:

Als je 'haar' films blijft negeren zal daar ook nooit verandering in komen.

Wat ik van Nijenhuis heb gezien geef ik je gelijk. Van Reiné valt echter wel degelijk *iets* te verwachten. Die man moet eens een goed script in handen krijgen.

avatar van FisherKing

FisherKing

Stephan schreef:

Als je 'haar' films blijft negeren zal daar ook nooit verandering in komen.

Als ze nu gaat spelen in de nieuwste film van Lukas Moodysson, Tom Tykwer of Paul Verhoeven zal ik natuurlijk wel gaan kijken.

'De nieuwste Nederlandse film 'Adrenaline' heeft het afgelopen weekend maar 600 bezoekers getrokken. Distributeur A-Film heeft dit maandag laten weten. Hoewel de poster suggereerde dat Georgina Verbaan de hoofdrol zou spelen, blijkt ze maar in een paar scènes voor te komen. Haar verloofde Daniel Louis Rivas is in een grotere rol te zien.

Volgens de directeur Hermeling van A-Film is het bioscooppubliek nog niet klaar voor een Nederlandse actiefilm met een Amerikaanse uitstraling. Hermeling had meer van 'Adrenaline' verwacht dan maar 600 bezoekers. 'Johnny English' trok dit weekend maar liefst 88 000 bezoekers en staat deze week dan ook op nummer één. A-Film vestigt alle hoop nu op de video die vanaf half juni verkrijgbaar zal zijn.'

(Wanadoo)