A Woman's Vengeance (1948)

Alternatieve titel: The Gioconda Smile

1 stem

Misdaad / Mystery

geregisseerd door Zoltan Korda
met Charles Boyer, Ann Blyth en Jessica Tandy

De landheer Henry Maurier heeft veel geduld met zijn vrouw Emily, een neurotische patiënte met een hartkwaal. Op een dag komt onverwacht haar broer met zijn jonge vriendin Doris Mead op bezoek. Dezelfde nacht sterft Emily aan haar chronische hartziekte en Henry trouwt niet lang daarna met Doris. Daar is buurvrouw Janet Spence niet blij mee, omdat zij op Henry verliefd is. Bij de lijkschouwing wordt vastgesteld dat Emily is vergiftigd en Henry wordt als hoofdverdachte gearresteerd. Maar is Henry inderdaad schuldig?