• 11.785 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Chanya Button

Met onder meer: Laura Carmichael, Chloe Pirrie en Joe Dempsie

Gesproken taal: Engels

Plot Burn Burn Burn

Dan is dood. Amper 29 jaar. Via een videoboodschap, geeft hij zijn twee beste vriendinnen Alex en Seph de opdracht om zijn meest geliefde plaatsen te bezoeken. Hierop starten de twee een roadtrip door Groot-Brittannië in een oude Volvo, vergezeld van de as van hun vriend in een tupperware-doos. Voor elke etappe is er een boodschap die hen confronteert met hun eigen leven en de beslissingen die ze moeten nemen.

logo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van 93.9

93.9

Fijne film. Heb je Netflix dan zou ik 'm doen!

avatar van Farangbe

Farangbe

Inderdaad fijne film...

avatar van perceived

perceived

Poster is in ieder geval al tof, mooie!

avatar van Movsin

Movsin

Heerlijke roadmovie met gekte en grappige replieken en toestandjes, maar ook met een warm gevoel, menselijke contacten, bekentenissen en geheimpjes en voor één keer heeft een overvloed van "I love you" in het slot mij niet gestoord.

Een zeer aangename verrassing.

scorsese

• 11968 berichten

Matige film over twee vriendinnen die de as van hun recentelijk overleden vriend op verschillende plaatsen uitstrooien. Afgezien van een wat rommelige opening, toont de film zeker potentie als de roadtrip begint. Een prima balans tussen drama en komedie op het begin, echter wordt de film daarna een stuk deprimerender van toon. Net geen 3.0 sterren.

avatar van kinkymen

kinkymen

93.9 schreef:

Heb je Netflix dan zou ik 'm doen!

Deze tip gevolgd en prima tip. Lekkere roadmovie die heerlijk wegkijkt. Redelijk wat humor en een aantal leuke scenes.

avatar van Mescaline

Mescaline

Een film die wat moeilijk op gang lijkt te komen maar gelukkig steeds beter wordt.

Het verhaal rondom de overleden vriend vond ik ook best een origineel en interessant idee, maar de struggles van de vriendinnen waren niet altijd even boeiend.

Over het algemeen een vermakelijke zit, zeker geen reden om de film over te slaan.

Aangrijpend verhaal, soms ook erg grappig. Zeker een aanrader, voor een wat serieuzer moment. Oh, en daarna wil je waarschijnlijk óók een road trip door Groot Brittannië doen, want een paar prachtige plekken komt voorbij.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Ik ben roadmovies een beetje beu (ook als ze ironisch zijn) maar 'Burn Burn Burn' (2015) weet precies de juiste snaren te raken. De overleden Dan (Jack Farthing) stuurt zijn vriendinnen Seph (Laura Carmichael) en Alex (Chloe Pirrie) op een roadtrip door Groot-Brittannië. Hij ligt zelf als een hoopje as in het dashboard, maar wist via een stickie belangrijke informatie te geven over de symbolische plekken waar ze zijn as moeten uitstrooien. En Dan blijft zelfs na zijn verscheiden een dekselse rekel, die met postuum narren nog steeds twist weet te zaaien tussen de twee vriendinnen. Onderweg ontmoeten zijn twee vriendinnen markante persoonlijkheden als een iets te opdringerige cultleider en een amateurtoneelspeler die voor het passiespel nog een Jezus zoekt voor z'n crucifix. Ze hebben onzinnige gesprekken terwijl het pittoreske natuurschoon van Wales en Schotland aan hun autoraampjes voorbijtrekt. Ze zijn jong en onbezonnen, maar worden eveneens geconfronteerd met de zwaarte van die negenentwintigjarige dode in hun midden. Als een stille hint dat ook hun onvervulde levens eindig zijn en ze beter accepteren dat niet alles loopt zoals verwacht. Ik heb om 'Burn Burn Burn' (2015) zowel geschaterlacht als de tranen uit mijn gezicht geveegd - het is geen grootse of vernieuwende cinema, maar raakte me door een tragikomisch gevoel van herkenbaarheid.

avatar van Walter S.

Walter S.

Wat hier komedie aan is is mij ontgaan. Ik vond het niet grappig, meer deprimerend en vooral vervelend. De net overledene is een ontzettend vervelende vent, zijn twee as uitstrooiende vriendinnen zitten voornamelijk te zeuren over hoe zwaar ze het hebben. De roadtrip was vrij saai en vrijwel alle personages vond ik vervelend. Misschien omdat ik slecht tegen mensen kan die zwelgen in self pity,