Burn Burn Burn (2015)

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Roadmovie

geregisseerd door Chanya Button
met Laura Carmichael, Chloe Pirrie en Joe Dempsie

Dan is dood. Amper 29 jaar. Via een videoboodschap, geeft hij zijn twee beste vriendinnen Alex en Seph de opdracht om zijn meest geliefde plaatsen te bezoeken. Hierop starten de twee een roadtrip door Groot-Brittannië in een oude Volvo, vergezeld van de as van hun vriend in een tupperware-doos. Voor elke etappe is er een boodschap die hen confronteert met hun eigen leven en de beslissingen die ze moeten nemen.

avatar van 93.9
Fijne film. Heb je Netflix dan zou ik 'm doen!

avatar van Farangbe
Inderdaad fijne film...

avatar van perceived
Poster is in ieder geval al tof, mooie!

Heerlijke roadmovie met gekte en grappige replieken en toestandjes, maar ook met een warm gevoel, menselijke contacten, bekentenissen en geheimpjes en voor één keer heeft een overvloed van "I love you" in het slot mij niet gestoord.
Een zeer aangename verrassing.

Matige film over twee vriendinnen die de as van hun recentelijk overleden vriend op verschillende plaatsen uitstrooien. Afgezien van een wat rommelige opening, toont de film zeker potentie als de roadtrip begint. Een prima balans tussen drama en komedie op het begin, echter wordt de film daarna een stuk deprimerender van toon. Net geen 3.0 sterren.

93.9 schreef:
Heb je Netflix dan zou ik 'm doen!

Deze tip gevolgd en prima tip. Lekkere roadmovie die heerlijk wegkijkt. Redelijk wat humor en een aantal leuke scenes.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Een film die wat moeilijk op gang lijkt te komen maar gelukkig steeds beter wordt.
Het verhaal rondom de overleden vriend vond ik ook best een origineel en interessant idee, maar de struggles van de vriendinnen waren niet altijd even boeiend.

Over het algemeen een vermakelijke zit, zeker geen reden om de film over te slaan.

Aangrijpend verhaal, soms ook erg grappig. Zeker een aanrader, voor een wat serieuzer moment. Oh, en daarna wil je waarschijnlijk óók een road trip door Groot Brittannië doen, want een paar prachtige plekken komt voorbij.