Südsee, Eigene Insel (1999)

Alternatieve titel: Our Island in the South Pacific

Duitsland

geregisseerd door Thomas Bahmann
met Herbert Knaup, Andrea Sawatzki en Franka Potente

Albert is een succesvolle jonge executive. Hij lijkt alles te hebben wat zijn hartje begeert: een aantrekkelijke vrouw, een knappe dochter, goede vrienden en een mooi huis in een groene buitenwijk. Als Albert de dupe wordt van beleggingsfraude, wordt zijn idylle van de een op de andere dag verstoord. Hij verliest zijn geld, zijn carrièrekansen verdwijnen in rook. Tot overmaat van ramp ontdekt hij dat hij is bedonderd door zijn buurman en beste vriend. In plaats van te vertrekken naar de Tropen is de familie gedwongen zich te verbergen in de kelder van hun eigen huis.