Luen Oi Hang Sing (2002)

Hongkong
Fantasy / Romantiek

geregisseerd door Dante Lam
met Nicholas Tse, Kar Yan Lam en Eason Chan

Fung is een jongen van de bezorgdienst. Hij heeft al een paar kansen gehad in de liefde met Jane, maar dit is steeds niet succesvol. Maar als Jane plotseling overlijdt in een auto-ongeluk, is het leven voor Fung ineens een stuk kleurlozer. Jane had een grote wens, ze wilde namelijk graag in een danswedstrijd meedoen. Toch komt deze droom voor haar nog uit, als ze zeven dagen mag 'leven' in het lichaam van Fung. Als Jane het lichaam van Fung weer moet verlaten, gaat dit niet zonder de nodige problemen.

1 BERICHT 1 MENING
Oef.

Lam als een vis op het droge. Hij is echt geen man om een romantische film te regisseren, dat zou hij later ook nog eens extra bevestigen met Love on the Rocks. Ondanks dat de poster er best fris uitziet is dit een aardig lange zit.

Eerste uur is vooral wat kleurloos. Tse is weinig geschikt voor dit soort rollen en Lam staat er ook maar wat bleekjes bij. Het verhaaltje had op zich nog interessant kunnen zijn, maar vonken tussen de personages doet het allerminst.

Tweede uur is veelal kitscherig, met een dramatische scene op de kermis, een paar vreselijke scenes wanneer Tse Lam gaat redden en een erg slecht geschoten dansnummer als climax. Lam laat het hier echt helemaal varen.

Laat hem maar actiefilmpjes maken, romantiek en warmte gaan hem duidelijk veel minder goed af. Ondanks een redelijk eerste uur toch snel vergeten.