Destroyer (1943)

Drama / Oorlog

geregisseerd door William A. Seiter
met Edward G. Robinson, Glenn Ford en Marguerite Chapman

Tijdens de Tweede Wereldoorlog komt de onverschrokken en perfectionistische Steve Boleslavski aan boord als seniorbemanningslid van de Amerikaanse kruiser 'John Paul Jones'. Voordat Steve onder de wapenen werd geroepen was hij nog bij de bouw van dit marineschip betrokken. De machinist Steve geeft aan de jonge bemanningsleden een harde en meedogenloze opleiding. Deze opleiding komt de bemanning zeer goed van pas, wanneer ze tijdens een patrouille worden getorpedeerd door een Japanse onderzeeboot. Ondanks dat 'zijn' schip gehavend is, wil Steve de kruiser toch nog redden en zelfs proberen de onderzeeër uit te schakelen.

Gezien zonder subs wat soms best lastig was.

Dick2008
Patriotisch filmpje waarvan er in die tijd vele zijn gemaakt. Op zich geen punt, er zijn alleen films die beter zijn. Robinson vind ik niet zo sterk, wel leuk om een jonge Ford te zien. Dat ze lollig gaan doen, vond ik niet zo leuk. Doorsneefilm. 2.0