• 11.785 nieuwsartikelen

Met onder meer: Imogen Poots en Hannah Murray

Gesproken taal: Engels

Plot Chatroom

"Control. Alter. Delete."

Vijf tieners ontmoeten elkaar tijdens het chatten. Ieder heeft zo zijn eigen redenen om met vreemden te willen praten, om even iemand anders te willen zijn. Onder leiding van één van hen, William, vormen ze hun eigen chatgroep. Hij moedigt ze aan om hun grenzen te verleggen, zodat ze steeds meer zichzelf durven te zijn. Behalve William zelf. Hij haat zijn werkelijke leven en compenseert dat door online een manipulatieve sociopaat te zijn. Het doelwit van zijn machtsspel: de zwakste schakel van de groep.

avatar van bjerik76

bjerik76

vond het begin wat ingewikkeld, het begint ook wat onduidelijk, maar dat begrijp je later allemaal wel.

Het middenstuk vond ik wat rommelig met heen en weer "gekamer" maar zo gaat dat wel met chatten.

het einde vond ik wel weer sterk.

Realistisch verhaal.

Had in eerste instantie een andere film verwacht, toch wel blij dat ik hem heb afgekeken.

Wat ik dan nog even opvallend vond...

heeft de regiseur een hekel aan J. K Rowling ?

aangezien de rijke moeder G. Rollings net als de rijke moeder J.K. Rowling 8 boeken heeft geschreven.

avatar van EliasZ

EliasZ

Dit was zeker niet slecht!

Origineel en actueel concept

Cast was niet heel goed maar redelijk gedaan

Uitwerking had beter gekund al hoewel er wel een aantal hele leuke scenes bij zaten

3 STERREN*

avatar van daxclusive

daxclusive

Wat een slappe film, totaal geen spanning te bekennen. Drama/Thriller is nogal ver te zoeken. Het begon al slap, maar eindigde ook zo. 1.5*

avatar van neysen1985

neysen1985

ik ben persoonlijk absoluut geen fan van Aaron johnson, maar in dit filmpje vond ik hem eigenlijk helemaal zo slecht nog niet.

in deze film speelt hij tenniste ook niet zo'n verschrikkelijk personage zoals bijvoorbeeld in kick-ass.

Wat een bedroefde film was dat namelijk zeg.

wat ik met name zo waardeer aan deze film is omdat het werkelijk een angstaanjagende nachtmerrie leek op sommige aspecten.

En alles wordt ook erg realistisch in beeld gebracht.

Nog een van die verscholen toppers van 2011 na contagion en inbred.

een absolute topper.

avatar van Rickmans

Rickmans

Superfilm... Ik begrijp de lage waarderingen niet hoor??? Iedereen met een tiener in huis, zou deze film als verplichte kost moeten zien. Niet spannend of bloederig genoeg? Dan moet je een griezelfilm kijken, maar deze film toont de BIKKELHARDE realiteit en dat vind ik veel enger...

avatar van MissMayhem

MissMayhem

Ik geef hem 1 ster omdat ik vond dat de chatrooms goed uitgewerkt waren.

Voor de rest maar een slappe film..

avatar van Pannie0386

Pannie0386

IJzersterke psychologische thriller over alledaagse realiteit die in het geheim, maar onder de ogen van menig ouder, online plaatsvindt!

avatar van nightbreed

nightbreed

Slappe hap.

scorsese

• 11968 berichten

Tegenvallende film waarin een aantal tieners elkaar in een online chatroom ontmoeten en elkaar aansporen tot verschillende dingen. Het verhaal is nogal fragmentarisch en pas tegen het einde krijgt het plot wat meer vorm. De vormgeving van de chatrooms is wel aardig gedaan, maar wordt al snel eentonig. Ook zijn de personages nogal stereotiep en de dialogen weinig boeiend.

avatar van Aapje81

Aapje81

Het concept voor deze film is erg interessant maar de uitwerking is helaas een stuk minder.

Aan creativiteit en ambitie is geen gebrek maar het scenario en licht geforceerde dialogen geven de film iets oppervlakkigs. Nu hoeft dit niet bezwaarlijk te zijn. De wereld van de chatrooms zal vast iets van deze sfeer hebben maar voor het kijkplezier had ik toch liever wat beter uitgewerkte personages gezien. Nu is het eigenlijk niets meer dan een stel gefrustreerde tieners die nauwelijks iets te melden hebben.

Absoluut pluspunt van de film is Imogen Poots. Ik had haar al gezien in Solitary Man en Centurion en ook hier steelt ze weer de show. Een prima actrice en erg mooie verschijning.

Redelijk.

avatar van Shaky

Shaky

Na de vreselijk slechte eerste 10 minuten had ik de neiging deze film snel af te zetten, ik bleef echter kijken om na het einde te concluderen dat dit een machtig goede film is.

Waar het allemaal slap, slecht en cheap begint ontwikkeld de film zich uitermate goed.

Erg indringende film met prima acteerpresetaties en een sterke link naar de realiteit.

Theunissen

Na het ietwat moeizame begin is dit toch best een aardige en zeker ook originele drama / thriller. Het verhaal is boeiend, zit goed in elkaar en maakt duidelijk wat je met het hedendaagse internet inclusief mobiele internet teweeg kunt brengen (wat in het echt ook wel gebeurt). De stijl hoe men de chatrooms verfilmde was best fraai en goed gedaan. Het minpunt van deze film vind ik eigenlijk de cast die me niet echt kon overtuigen m.u.v. Imogen Poots die er ook nog eens leuk uitzag. Al met al toch wel een verrassend goede film.

Zo en nu ga ik eens lekker chatten in een suicide chatroom

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Aparte film, het concept van enkele jongeren die samen chatten leek me nu niet meteen ZO interessant. Maar Hideo Nakata visualiseert dat op een zeer creatieve manier. De chatters hebben natuurlijk hun bagage, maar tja, anders had je denkelijk ook geen goeie film. Af en toe slipt de film wat van de sporen en zijn er vragen onbeantwoord. Een film dus waar ik zeker van genoten heb, maar die toch niet helemaal een bevredigd gevoel achterlaat. De mooie aanpak kan het te lichte verhaal niet helemaal boeiend maken. Wel blij dat de film enkele actuele thema's durft aan te snijden.

avatar van John Lee Hooker

John Lee Hooker

Deze chatroom is aardig opgezet met een stijlvol blauw hotel dat als basis dient voor de communicatie waarbij er in royale kamers gesprekken gevoerd kunnen worden. Zo is er een kamer met graffiti waarin iemand gepest wordt en eentje waarin een vrouw kinderen verleid om zelfmoord te plegen. Het groepje van vijf (met uiteraard weer een neger) praat onderling over een aantal onderwerpen en al gauw komen Jims moeilijkheden naar boven. De voorgeschiedenis bij ieder individu en de animaties vond ik niet helemaal nodig maar eigenlijk zat ik min of meer 'aan de buis geluisterd' dus als thriller is het zeker geslaagd. Wel een afschuwelijke poster.

avatar van Decec

Decec

Een matige drama/thriller film...

Kan geen verhaal volgen, geen spannend verhaal...

Redelijk acteerwerk...

Perfect achtergrond muziek (Dolby Digital)...

Mooi HD kwaliteit...

Geen moeite waard...

avatar van Jolanda1304

Jolanda1304

Waardeloze film!

Vandaag bekeken, en nee.. Ik vond het niet de moeite waard.

Personage ''Jim'' speelde het verrekte goed! Maar ook William..

Toch is het niet een film dat ik voor een tweede keer zou bekijken, en vind ik het ook niet thuis horen tussen de ''thrillers''.

Het is zo akelig allemaal, en ja.. dan is het slechts een film, maar het geeft geen goed en fijn gevoel.

Dus nee, niets voor mij. En niet meer waardig dan 2 sterren.

De 2 sterren: Voor het acteerwerk, maar zéker niet voor de film zelf. De film zelf? Een 1.

avatar van K. V.

K. V.

Deze dvd eens geprobeerd en vond het wel een goeie film. De chatrooms waren wel origineel uitgebeeld, net als het verhaal.

De cast deed het ook niet slecht en kwam overtuigend over.

'k vond het wel de moeite om gezien te hebben.