• 8.254.702 stemmen

Genre: Drama / Thriller

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Adrian Bol

Met onder meer: Jango Edwards, Micky Hoogendijk en Johnny Melville

IMDb beoordeling: 6,0 (80)

Oorspronkelijke taal: Duits

Plot Blindspot

""Everything has been figured out, except how to live""

Een man raakt verstrikt in het psychologische web van twee vrouwen op de vlucht. De één wild, onstuimig en overspelig, de ander introvert, bitter en wraakzuchtig.

avatar van Wouter

Wouter

Co-regie met Alan Rudolph...?

Volgens imdb al af en uitgekomen. Weet iemand iets?

gotti

Hoogendijk won net een prijs op één of ander Amerikaans filmfestival voor beste actrice.

*zoekt*

Micky Hoogendijk wint op New Yorks filmfestival

AMSTERDAM (ANP) - Actrice Micky Hoogendijk heeft op het New York International Independent Film & Video Festival de prijs voor Best Actress in a Feature Film gekregen voor haar rol in de film Blindspot. Dat maakte de productiemaatschappij van Hoogendijk woensdag bekend.

In de Engelstalige film-noir van regisseur Ad Bol speelt Hoogendijk de hoofdrol. ,,Ik ben enorm vereerd en hartstikke blij met deze internationale erkenning.''

Blindspot won in New York ook de prijs voor Best Noir Feature.

bron: Trouw

Heb hem toevallig vanmiddag even toegevoegd. Nog niets gehoord verder. Wellicht een kleine bioscoop release dit keer?

avatar van Quentin

Quentin

Aardig gedraaid maar de dialogen klinken al slecht, vond de laatste sequentie wel leuk overigens.

gotti

Ja? Voor in een trailer? Vond het behoorlijk saai.

avatar van Quido

Quido

Krijgt ie in Nederland nog een release?

gotti

IMDB meld 14 september 2008, maar ik weet niet hoe ze daarbij komen. Tot dusverre nog niets naar buiten gebracht volgens mij. Maar dit zal sowieso wel op dvd verschijnen lijkt me...

avatar van Wouter

Wouter

En Alan Rudolph...?

gotti

Weinig over te vinden, waarom ie mee doet.

Tevens mede geschreven door één van de producenten van Roseanne en schrijver van o.a. enkele Mash afleveringen.

avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

Wouter schreef:

En Alan Rudolph...?

Rudolph is op de imdb van de credits verwijderd. Verder geen info.

gotti

En Rudolp staat nu met zijn eigen Blind Spot op IMDB.

Vreemd...

avatar van Quido

Quido

Is dit ergens te zien?

avatar van Fransman

Fransman

Alles is vaag rond deze film. De synopsis op MM is vaag. De reacties hier gaan nergens over. Hallo, iemand deze film gezien? De enige reactie op IMDb roemt de prachtige fotografie van de film en de acteurprestaties,, maar is verder ook vaag. Jammer, want deze film heeft zeker kwaliteiten en is met visie gemaakt. Is zelfs in Amerika in de prijzen gevallen, begreep ik van gotti.

Maar de film zelf is ook vaag. Gemaakt met een Engels, Amerikaans, Duitse en Nederlandse cast, in een film die in het Duits nagesynchroniseerd was. Tegenover de inderdaad fraaie beelden van Rotterdam en Amsterdam. Dat werkt behoorlijk vervreemdend. Dat is in feite de hele film. Het duurt lang eer dat je eigenlijk begrijpt waar je naar zit te kijken (bij mij althans). Pas als dat kwartje gevallen is komt er wat lijn in, maar verwacht zeker geen simpel vertelt verhaaltje. Het gaat over twee zussen en hun verhouding met hun vader. Maar naarmate de mist in de film wat optrekt vond ik hem ook weer niet sterker worden. Een thriller? Een film noir? Erotisch? Intrigerend? Mwah, tot op zekere hoogte.

avatar van shugenja

shugenja

?? Ik heb hem nog niet gezien deze maar staat wel klaar om eens bekeken te worden. Wel heb ik koudwatervrees, want Duits nagesynchroniseert? En geen ondertitel te vinden (weet iemand er een voor deze film engels of NL?). Dus ik kijk er nog niet heel erg naar uit met mn matige Duits een poging te doen deze film eens te gaan kijken.. wel jammer dat het zo moeilijk is in ons eigen land naar dit soort films te kijken. Als wij ze al niet kunnen vinden hoe denken ze dan een publiek te bereiken?