Driftwood (1947)

geregisseerd door Allan Dwan
met Ruth Warrick, Walter Brennan en Dean Jagger

Het zesjarige weesmeisje Jenny redt een Schotse collie, de enige overlevende van een vliegtuigongeluk. De tekst op de halsband van de hond geeft aan, dat zij op weg was naar een medisch laboratorium waar haar bloed wordt gebruikt voor het vlektyfus vaccin. Dr. Steven Webster, de manager van dit lab, heeft een ontmoeting met zowel Jenny als de hond en hij adopteert beiden. Webster's verloofde Susan Moore is daar helemaal niet bij mee. Vanwege een conflict met burgemeester Snyder wordt Webster's laboratorium vernield en ontsnapt de vlektyfus. Jenny is geïnfecteerd en staat op het punt te sterven.

avatar van trebremmit

De plot klinkt wel heel dramatisch, maar Capra-esque volgend dvdbeaver, dus dan is het zeker niet te zwaar.