You Can't Get Away with Murder (1939)

1 stem

Drama / Misdaad

geregisseerd door Lewis Seiler
met Humphrey Bogart, Gale Page en Billy Halop

De jonge John 'Johnnie' Stone krijgt misdaadlessen van de charismatische gangster Frank Wilson. Samen overvallen ze succesvol een tankstation. Wanneer Wilson bij een overval op een winkel de eigenaar doodt met een pistool gestolen van Fred Burke, de verloofde van Johnnie's zus Madge, moet Fred naar de gevangenis. De onschuldige Fred wordt vervolgens ter dood veroordeeld. Wilson zet Johnnie, die met zijn geweten in conflict komt, onder druk en bedreigt hem: Johnnie moet zwijgen, zelfs nadat beiden na een mislukte overval ook ter dood worden veroordeeld. In de 'Sing Sing' gevangenis krijgt Johnnie het advies toch praten en Wilson krijgt daar weet van.

avatar van Dogie_Hogan
Het verbaasde mij, dat deze "Bogart-film' al niet eerder was toegevoegd.
HIER nog meer filmposters.

Weer een prima productie met een van de helden van de Dead End Kids Billy Halop , Bogart is weer eens top nu als boef.