Go Into Your Dance (1935)

Alternatieve titel: Casino de Paree

1 stem

Misdaad / Drama

geregisseerd door Archie Mayo
met Al Jolson, Ruby Keeler en Glenda Farrell

Al Howard mag dan wel een grote ster zijn op Broadway, maar hij is verder niet meer welkom bij andere producers. Het lijkt er op dat hij gewoon de dingen doet die hij zelf wil, ondanks dat het anderen geld kost. Wanneer zijn zus, Molly, er achter komt dat hij bijna geen shows meer doet, regelt zij een date voor hem met de zeer getalenteerde Dorothy. Dit echter zonder veel succes. Al wil graag zijn eigen club openen op Broadway, dus hij leent geld van een gangster. Dit gaat niet zonder problemen...

avatar van Dutchfan
Leuke musical met een aantal hele goede liedjes.

Al Jolson was een gigantisch grote ster op het toneel, maar om een of andere manier, lukte dat niet echt met de film. Zijn bekendste film was natuurlijk "the jazzsinger" uit 1927. Tegenspeelster Ruby Keeler was in het echt ook zijn echtgenote. Ze waren getrouwd van 1928 tot 1939.