The Boss Baby (2017)

Animatie / Komedie

geregisseerd door Tom McGrath
met de stemmen van Alec Baldwin, Steve Buscemi en Lisa Kudrow

Als een oudere broer een missie onderneemt om de liefde van zijn ouders terug te winnen, ontdekt hij een geheim plan van de CEO van Puppy Co., dat de liefdesbalans in de wereld wil verpesten. Aan de basis van de plannen staat een baby die doet alsof hij zijn nieuwe broertje is. Samen met zijn echte nieuwe broertje, moet de jongen nu de plannen een halt toeroepen.

McGrath's beste.

Maar hij is dan ook echt wel het putje van de Amerikaanse animatiefilm. Ook Boss Baby is amper wat waard, behalve dan dat er heel af en toe met wat andere animatiestijlen geëxperimenteerd wordt. De speelse fantasiewereld van het jongetje of het stukje met de popup animatie ... het is niet eens echt geweldig mooi of indrukwekkend, maar gewoon het feit dat ze het al eens proberen is een thumbs up waard.

Verder .... brrrrrr. Een verhaaltje wat echt nergens op slaat, vals sentiment, lelijke animatie en ditto tekenstijl, een hele hoop bekende acteurs wiens stemwerk absoluut helemaal niks toevoegt en eigenlijk enkel als postervulling dienen.

De finale doodsteek is echter de uitermate vervelende humor. Steeds weer die platgetreden referenties, het steeds weerkerende ongrappige drukke gedoe en dezelfde ongrappige halve overdrijvingen. Het leidt alleen maar tot ververling en gegaap, zelfs geen enkel glimlachje tijdens deze film.

Nochthans valt er met het idee best wel wat te doen, maar de zoutloze, inspiratieloze en kazige uitwerking staat enige lol pertinent in de weg.

avatar van Agent47
Slecht is deze film niet, maar goed is hij zeker ook niet.

Het idee van de film is leuk, maar de makers of meer de scenarioschrijvers hadden deze film een veel leukere draai aan kunnen geven. Enkele stukken waren grappig en lekker vlot kijkend, maar te weinig voor een film van 97 minuten om te kunnen zeggen "Deze moet je echt kijken!".

avatar van Phantasm
Aardige animatie, valt voor een keertje te doen.

avatar van Noodless
Steekt niet boven de middelmaat uit. De film biedt plezierige scènes, vooral in het eerste gedeelte is het allemaal best te pruimen. Naderhand daalt het niveau en weet niet meer zo grappig te zijn. Strak tempo overigens met heel wat kleurrijke beelden. Helaas wist de film me niet constant te boeien. 6/10

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Een film dat een leuk idee heeft als basis, maar daar dan gewoon totaal niets mee doet. Hier en daar een wat beter geslaagde grap maakt de film zeker niet goed. Er zijn al betere films straight-to-dvd gemaakt. Dreamworks speelt op veilig met de gekende animatie en met het snelle tempo ideaal voor de jongere kijkers.

avatar van Thomas83
Een Oscarnominatie voor deze film? Dit moet wel een van de slechtste films ooit zijn die voor een Oscar is genomineerd (categorieën als special-effects niet meegerekend). Het uitgangspunt van de film is gewoon te veel om er een onderhoudend verhaal van negentig minuten van te breien. Er is geen interessant conflict of zo dat de plot wat richting geeft, enkel een overbekende verzameling van elementen uit andere Amerikaanse animatiefilms. Een halfbakken verzameling popcultuurverwijzingen en wat hysterische scènes hier en daar. En een weer bijzonder smerig sentimenteel einde.

En het vreemdste is nog, Timmy komt direct als een eng verwend kind over dat overdreven veel aandacht van zijn ouders (meer abstracte figuren dan echte personages) krijgt. Het is een bekend verhaal: het kind dat jaloers is op zijn nieuwe babybroertje- of -zusje dat alle aandacht van zijn ouders opeist, maar deze film maakt er een onsympathiek en een tikkeltje verontrustend verhaal van. En dat komt gewoon omdat alles in de film gigantisch wordt opgeblazen. Een jaloers kind met een rijke fantasie is opeens een klein psychopaatje.

Ook al Timmy's fantasiescènes zijn wel echt overkill. Een overdaad aan de gebruikelijke felle kleurtjes en een experimentele animatiestijl die je onderhand wel mainstream mag noemen in Amerikaanse animatiefilms. En de meer conventionele animatie tussendoor is ook we wat gewoontjes, met personages met de typische schattige ronde gezichtjes en gigantische ogen. Verder wordt Tim ook door een veel te oud kind ingesproken en is de humor ook niet echt om naar huis te schrijven. Het grappigst was nog het gecensureerde babypiemeltje, maar dan alleen als het niet als grap bedoeld was. 1.0*.

avatar van mjk87
De eerste vijf minuten leken op z'n minst een plezierige film te beloven. Leuk gemonteerd en een aardig tempo. Maar het blijft DreamWorks en uiteindelijk zijn dit allemaal vrij simpele filmpjes die nergens echt verrassen. De film nam dan wel een iets andere afslag dan normaal, maar echt bijzonder wordt het niet. Stemmenwerk is aardig maar ook niet meer dan dat; acteurs zullen hier ook niet hun best voor willen doen. Animatie is simpel, oogt goedkoop en soms zelfs vrij lelijk. En op het einde durft men weer eens niet. Och ja, ik zal mild zijn. 1,5*.

avatar van Decec
Een goede animatie/komedie/familie/fantasie film..
Leuk gemaakte animatie...
Leuk en prima verhaal...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
met Dolby Digital...
Ben benieuwd voor vervolg deel 2....
Leuk dat ik deze film gevonden heb en toegevoegd..

avatar van Nicolage Rico
Wat ziet deze animatie er lelijk uit, zeg. Alsof we 20 jaar terug in de tijd gaan.

(Deel 2 ziet er nog slechter uit.)

avatar van Shadowed
Ok.

Toch wel een redelijk animatiefilmpje dit, dat wel heel hard zijn best doet om origineel uit de hoek te komen. Gek genoeg, ondanks de wat kinderachtige humor, vond ik de slapstick humor verrassend leuk uit de hoek komen en heb ik toch wel moeten lachen.

Ik durf het eigenlijk niet toe te geven, maar deze kinderfilm heeft me aardig weten te boeien. Het idee is best leuk bedacht, al is het wat vergezocht. Alec Baldwin is leuk gecast, maar het realisme is er natuurlijk wel vanaf met zo'n stem voor een baby.

Voor de rest volgt de film netjes de formule. Het verhaal is dus al vrij voorspelbaar en hebben we eigenlijk in elke andere kinderfilm al gezien. Dat maakt het niet minder vermakelijk overigens, en de film krijgt toch wel een voldoende.

avatar van K. V.
Deze eens bekeken en toch wel aangenaam verrast door deze film. Het was niet echt het verhaal dat ik verwachtte, het was beter. Ik vond het wel origineel gebracht.
Ook de stemmen waren wel goed en visueel was het ook wel goed.
Verder was de speelduur goed, ik heb me er niet mee verveeld.
Beter dan verwacht.

avatar van bjerik76
ik denk dat kleine kinderen een groot gedeelte van deze film nieters zullen begrijpen.
karakters waren niet al te leuk, alleen " de grote tovenaar / Gandalf opmerkingen vond ik leuk verwerkt.

Ook dit is een leuke animatiefilm.
Na eerst 'Sing' bekeken te hebben is het puur toeval dat ook in deze prent een Beatle-nummer een belangrijk deel van het verhaal uitmaakt.
Maar verder is het verhaal ook wel prima, mooie kleurrijke animatie. Echt wel een topper.
Of de allerkleinsten aan deze prent veel zullen hebben is maar de vraag, daarvoor is het verhaal wellicht iets te moeilijk. Maar de baby levert wel mooie en leuke plaatjes op.
Warm aanbevolen deze leuke film. Het hoeft niet altijd 'zware' kost te zijn

avatar van mrklm
Teveel geforceerde humor, een slap verhaal en een wel erg braaf einde typeren deze animatiefilm, ondanks de grappige proloog. Nadat in vogelvlucht de eerste zeven jaar uit het leven van Tim [Miles Bakshi] voorbij is gekomen, zien we hoe de Boss Baby [Alec Baldwin] in een babyfabriek wordt geproduceerd tot een sluwe zakenman (inclusief driedelig pak en attachékoffer) in een babylichaam. De baby eist vanaf zijn komst (letterlijk en figuurlijk) alle aandacht op, dus Tim besluit de strijd aan te gaan met zijn piepjonge broertje. Totdat blijkt dat de broers een gezamenlijke vijand hebben: Francis Francis [Steve Buscemi], die met zijn ultra-schattige puppy's het leven van alle kinderen zuur hoopt te maken.

Tussen de flauwe en overdreven willekeurige grappen komen zo nu en dan wat ijzersterke momenten voorbij. De pogingen om via een puppy-ingang backstage te komen bij een conventie is hilarisch en de hulp van Boss Baby's handlangers levert ook geestige momenten op. Het tempo is goed en de stemvertolkingen zijn prima, maar dit is niets meer dan een oppervlakkige tijdverspiller.