Un Éléphant Ça Trompe Énormément (1976)

Frankrijk

geregisseerd door Yves Robert
met Jean Rochefort, Claude Brasseur en Anny Duperey

Etienne, Daniel, Simon en Bouly zijn vier vrolijke veertigers, die uitstekend met elkaar kunnen opschieten. Alleen Etienne heeft nog geen problemen gehad met zijn vrouw, maar dat verandert wanneer de knappe Charlotte zijn weg kruist. Hij raakt hopeloos verliefd op de knappe vrouw die hij toevallig ontmoet heeft en hij maakt zich in het vuur van zijn veroveringsstrijd totaal belachelijk.

Geen meesterwerk, maar heel leuk kijkvoer. Dit soort films komen niet meer in Nederland.

Even weg van onze americanization...
Vier vrienden, en niet de minste, op vrolijke, avontuurlijke midlife-voeten in een "histoire légère", sprankelend van humor.
Jean Rochefort is uitstekend en, omdat ik de film reeds eerder zag, kennen wij Victor Lanoux sindsdien gewoon als "Bouly".
Brasseur en Bedoz zijn vakmensen en Anne Duperey is er nog mooi bovenop.
Proberen, hoor.

Couch Potato
Schitterende onderhoudende Franse film, zoals die helaas niet meer gemaakt worden; goede dialogen, leuke humor, levensbeschouwend, ontzettend leuke film!

avatar van Baggerman
Ooit al eens eerder gezien, maar gisteren weer eens opnieuw. Toch stiekem wel een ontzettend leuke film.

avatar van Ace Hanlon
Leuke film. In 1984 is er een Amerikaanse remake van gemaakt met Gene Wilder en Kelly LeBrock ( The Woman in Red (1984) ), maar die is veel minder dan deze film.

avatar van 93.9
Heerlijk weer eens zo’n 100% Franse film.
Deze maakte ze vooral in de 70’s.
Tegenwoordige Franse films zijn vaak op de Amerikaanse leest geschoeid, zoals Taxi. Vreslijke films vind ik dat, ook die modere met bv patrick bruel. Dit is gewoon helemaal in mijn straatje.