• 10.544 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Claude Chabrol

Met onder meer: Gérard Depardieu, Clovis Cornillac en Vahina Giocante

Gesproken taal: Frans

Plot Bellamy

Zoals elk jaar als het mooie weer aanbreekt, viert commissaris Paul Bellamy vakantie in Nimes in het ouderlijk huis van zijn vrouw Francoise. Paul zou niet zonder haar willen, maar hij haat deze reisjes. Twee voorvallen zorgen ervoor dat hij eindelijk eens zijn ei kwijt kan op vakantie: de onverwachtse komst van zijn avontuurlijke en drankzuchtige halfbroer Jacques en een telefoontje van een vreemdeling die claimt iemand vermoord te hebben, maar die niet zegt wie.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Jacques Lebas

Françoise Bellamy

Noël Gentil / Emile Leullet / Denis Leprince

Nadia Sancho

Madame Leullet

Claire Bonheur

stinissen (crew films & series)

Commissaris Paul Bellamy gespeelt door Gérard Depardieu is een matige film , zelfs Gérard Depardieu kan deze film niet redden of het moet met zijn gewicht zijn want inmiddels gaat hij naar de 200 kilo.

avatar van NLjoeri_30

NLjoeri_30

Wat een weinig berichten op een interresante film als d´n deze, ga ´m bekijken en kom mijn mening nog terug geven, vind je bericht weinig hoopgevend stinissen, jammer dat Gerard met z´n vele verdiende geld de snackbar verkiest boven de sportschool inderdaad, van de andere kant het ís een markante man en vind ´t toch wel bij hem passen, alleen hoop ik dat ik ´m niet met je eens ben straks dat het ten koste gaat van zijn geloofwaardigheid.

avatar van jeeke21

jeeke21

Heb nu al veel films van Depardieu gezien, en hij is ook een van mijn favoriete acteurs ! Maar deze film heeft echt niet veel te bieden.

Is het een romantische film, een drama of een thriller ! Dat komt er echt niet uit ! Het lijkt allemaal rommelig en zo'n beetje uit de lucht gegrepen....

gauke

Film wil maar niet spannend worden en het plot is te absurd. Daarnaast wordt er eindeloos gepraat tussen de commissaris en zijn medespelers wat het misdaadgehalte ook niet ten goede komt.

avatar van adso

adso

Begint best grappig, commissaris Depardieu op vakantie... maar zodra hij zich vastbijt in een dubbelgangers complot... wordt de film strontvervelend!

avatar van Gangleri

Gangleri

Goh, ik ben het een keer eens met het gemiddelde! Saaie film.

avatar van Humphrey

Humphrey

Bizarre film. Niet echt een rol voor Gérard Depardieu. De kijker moet echt tot het einde toe moeite doen om bij de les te blijven zoniet wordt het een warboel. Matige acteerprestaties. 2*.

avatar van Robi

Robi

Een degelijke maar ook wel belegen Franse film met Depardieu als een soort Derrick in de hoofdrol. Een detective en tegelijkertijd familiedrama. Het geheel komt zoals gezegd erg degelijk over. Een klassieke Franse film. Maar ook routineus en soms zelfs erg saai. De film komt eigenlijk nergens echt van de grond en ook Depardieu, een goed acteur, lijkt op de automatische piloot te staan.

avatar van HK Senator

HK Senator

Beetje een onsamenhangend zooitje. Onbegrijpelijk dat deze film uit 2009 is, het leek wel een jaren 80 film.