La Fille de Monaco (2008)

Alternatieve titel: The Girl From Monaco

Frankrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Anne Fontaine
met Fabrice Luchini, Roschdy Zem en Louise Bourgoin

Driehoeksverhouding die ontstaat nadat een advocaat en zijn bodyguard arriveren in Monaco. Betrand is een briljante, intellectuele advocaat die van vrouwen houdt die goed kunnen praten en die in Monaco is om een erfeniszaak te regelen. Zijn bodyguard Christophe is een eerlijke, directe en goedgebouwde man die ook van vrouwen houdt, maar dan niet om mee te praten. Audrey is een mooie weervrouw voor de commerciële omroep van Monaco, die een betere baan ambieert. Wanneer de drie elkaar ontmoeten worden limieten, scrupules en taboes snel overboord gegooid.

Kleine film met grote namen die helaas niet aan mijn verwachtingen kon voldoen .Roschdy Zem zie ik liever als de losbandige agent of misdadiger maar niet als een rustige bodyguard. Hélène de Saint-Père is wonder mooi en moet het daar ook van hebben en dan ook nog een kleine rol van een van de diva's van de Franse cinema Stéphane Audran al met al een kleine 5 dus 2.5*

avatar van Noodless
Echt komisch kun je dit toch niet noemen. Dit is meer een dramatisch verhaal dat het vooral moet hebben van de onweerstaanbare drang naar de mooie, sexy Audrey die de mannen niet kunnen weerstaan. Een driehoeksverhouding die hun vriendschappen , eer, opvattingen en werk weliswaar gestaag aantast met noodlottige gevolgen.
6/10

Louise Bourgoin is een mooie vrouw, maar dat is een te smalle basis voor een film van anderhalf uur. Het verhaal rammelt aan alle kanten en de film doet afbreuk aan het talent van Luchini en Zem.
Mijn twee sterren zijn dan ook enkel en alleen voor de meer dan uitbundige, lacherige aanwezigheid van mademoiselle Bourgoin. Over haar acteertalent zal ik 't maar niet hebben, want daar let toch niemand op als ze in beeld is.