Namak Haraam (1973)

India
Drama / Komedie

geregisseerd door Hrishikesh Mukherjee
met Amitabh Bachchan, Rajesh Khanna en Rekha

Het verhaal gaat over Somnath (Somu) die woont in een krottenwijk van Delhi met zijn alleenstaande moeder, en ongehuwde zuster, Sarla. Hij is bevriend met de in Calcutta wonende rijke Vikram (Vicky) Maharaj. Wanneer de vader van Vicky, Damodar, een hartaanval krijgt, wordt hem geadviseerd om twee maanden rust te nemen. Dit zorgt ervoor dat zijn zoon, Vicky, nu zijn bedrijf moet runnen. Maar hij krijgt ruzie met een werknemer, Bipinlal Pandey, die ook een vakbondsleider is. Dit zorgt ervoor dat er een staking komt. De vader van Vicky wil dat hij zich verontschuldigt. Dit vertelt Vicky aan zijn goede vriend Somu. Beide zweren ze Bipinlal een lesje te leren. Maar dan komt er een eigenaardige wending in hun leven.

avatar van Social-Mask
Weer Amitabh, weer Rajesh Khanna en weer Hrishikesh Mukherjee (naar mijn menig de beste regisseur uit India). Meer hoef ik niet te zeggen..