• 10.980 nieuwsartikelen

Thriller | 95 minuten

Genre: Thriller

Geregisseerd door: Alan B. McElroy

Met onder meer: David Hasselhoff, Gregg Henry en Yvonne Sciò

IMDb beoordeling: 4,7 (492)

Gesproken taal: Engels

Plot Layover

De carriere van zakenman Dan Morrison zit behoorlijk in de lift. Iedere maand vertrekt hij op zakenreis en tijdens een van deze reizen sluit hij vriendschap met een handelaar in juwelen, Roy Dennis. Op het vliegveld ontmoet Dan de aantrekkelijke Vicki met wie hij een kortstondige affaire heeft. Later ontdekt hij tot zijn afschuw dat Vicki Roy's vrouw is en dat de weliswaar hartelijke, maar licht ontvlambare Roy in staat is te moorden als hij hun geheim ontdekt.

logo tmdbimage

Jack Gillardo

Vickie Dennis

Allayne Morrison

Public Defender Boone

Detective Mills

avatar van frans123

frans123

Een B film die best aardig begint het eerste uur, met een redelijke Nightrider En een verschrikkelijk lekker wijf Yvonne Scio...die zo hopeloos acteert , dat je je naar de fles grijpt ( hoe zou ze aan die rol komen...???? shetoo???). Nog erger maakt ene Henry het.

Dan het vervolg , tweede uur. Je moet je broek vasthouden anders zakt ie af van ellende Man man , wat een pulp. Aan het einde wordt het nog gekker en gooide ik mijn kunstgebit door de tv.

Al met al genoten van Scio, ze .......lekker weg.

O flink doorgezapt deze film.

Verdoe je tijd niet met deze film!!!

avatar van Han Solo 420

Han Solo 420

Layover is een matige thriller. Zelf had ik het idee dat ze zich hier een beetje door Hitchcock hebben laten inspireren. De film bevat namelijk enkele thema’s die vaak in de films van Hitchcock voorkomen. Er is namelijk sprake van: een femme fatale, een driehoeksverhouding, misdaad, en moordenaars. Ook hoe hoofdpersoon in het verhaal verwikkeld raakt voelt zo aan. De beweegreden van Dan Morrison vallen daar ook mee te rijmen.

Wat deze film niet zo goed van Hitchcock heeft geleerd, is hoe je spanning opbouwt. Dat ontbreekt mijns inziens volledig in deze film. Zelden zat ik gespannen te kijken hoe het verhaal zich ontwikkelde. Ieder karakters was vrij voorspelbaar en kan gemakkelijk met enkele ‘if’ en ‘while’ statements in een computerprogramma worden nagebootst. Dan Morrison loopt in wezen zijn geslachtsdeel achterna. De andere twee personen zijn ook vrij vlak. Ook is er zelden sprake van een goed dilemma. De keuzes van Dan liggen vrij voor de hand in die situaties.

De ontknoping kwam over als een Spaanse soap. Alle open verhaal lijntjes moesten in een keer worden afgewerkt. Figuren komen plots uit de lucht vallen. Dit geldt ook voor voorwerpen en methodes. Het wordt wel eerder benoemd, maar er gebeurt in een keer zo veel. Hierdoor oogt het overhaast. Tevens is het voor schutters onmogelijk om van een afstand te schieten. Het is noodzakelijk om van 1,5 meter te schieten met Stormtrooper precisie.

Ook qua continuïteit was het niet helemaal geslaagd. Ze nemen, bijvoorbeeld, in het vliegtuig rechts plaats en een shot later zitten ze links. Ook vullen drankflessen zich automatisch na het uitschenken. Geef mij maar zo’n fles.

Kortom, deze film is een vrij matige thriller waar een spanningsboog in ontbreekt. Persoonlijk zou ik de voorkeur geven aan een Hitchcock. Voor de mensen die in stemming zijn voor een simpele thriller met Hasselhoff is dit een aanrader. De film zelf krijgt van mij twee sterren, maar voor Hasselhoff krijg je gratis een halve ster. 2,5*