• 8.607.892 stemmen

Drama / Misdaad | 98 minuten

Genre: Drama / Misdaad

Geregisseerd door: Raul Inglis

Met onder meer: Michael Madsen, Daryl Hannah en Mykelti Williamson

IMDb beoordeling: 4,9 (913)

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Vice

"It's a dirty job."

Detective Max Walker was de beste detective van de ganse groep, maar sinds hij zijn vrouw verloor, lijkt alles niet meer zo goed te gaan. Walker is net als een tijdbom die enkel maar een reden zoekt om te exploderen en wanneer een van hogerhand georganiseerde drugsdeal grondig fout loopt heeft hij het misschien wel verpest. Walker en zijn team ontdekken een zeer grote hoeveelheid heroïne en ze waren net klaar om toe te slaan als alles begon mis te gaan. Nadat de rook is opgetrokken, zijn er verschillende mensen dood en is er een bendelid ontsnapt. Nadat de schijnwerpers van de media gedoofd en de journalisten verdwenen zijn, beginnen de rechercheurs ten prooi te vallen aan een mysterieuze moordenaar. Bijna gek wordend van de gedachte dat hijzelf wel eens verantwoordelijk zou kunnen zijn voor de dood van zijn collega's, vraagt hij aan zijn partner Salt om de moorden nog eens speciaal te onderzoeken. Nu ook de drugs van de operatie plots verdwenen zijn, denkt de politie dat de dader(s) wel eens in eigen rangen zouden moeten worden gezocht.

avatar van mcREN

mcREN

Lekkere actie-thriller, bekend verhaal good cop, bad cop.

Maar als je de film kijkt verveel je je geen moment. Lekker veel actie en goed acteerwerk van Michael Madsen en Daryl Hannah deze twee samen zijn een goei combinatie.

Ik geef deze film 4 sterren.

avatar van hub_011

hub_011

dit is echt een lekkere misdaad film ik dacht dit gaat tegenvallen maar dan zie je maar weer.

avatar van svendex

svendex

in slaap gesukkeld....zo spannend was ie !

avatar van psvu2

psvu2

hier had meer in gezeten, vond hem niet zo sterk had er meer van verwacht, niks bijzonder.

avatar van KillBill1978

KillBill1978

Boeit niet, slap verhaal, en O zo voorspelbaar....

Acteerwerk is eveneens matig.. 1,5*

avatar van hannes64

hannes64

Een zeer sloom vooruit kabbelend vehikel.

Hannah doet haar best, maar Madsen ( Met z`n kop omlaag hangend meestal...en z`n aparte fluisterstem ) had ik veel , maar dan ook veel beter verwacht.

1 Keer zien...dan links laten liggen.

Ik was ook bijna in slaap gesukkeld...zo`n langdradige score werd ik ècht slaperig van.

Nog niet eens een voldoende......niet zo`n slimme film.

avatar van 2bme

2bme

Ik had van te voren goede hoop, maar het is lang geleden dat ik zo'n langdradige film heb gezien. En als je dan dan al met al nagaat waar nu de totale film over gaat... dat hadden ze ook in 20 minuten kunnen filmen..

avatar van dikkop

dikkop

Net niet in slaap gevallen. Het was maar goed dat Madsen in de hoofdrol zat. Matige film.

avatar van RickZ

RickZ

harde bloederige misdaadfilm, nergens echt spannend maar wel onderhoudend

avatar van Naduah

Naduah

Gewoon goeie actiefilm....niet echt heel bijzonder, maar kijkt aardig weg.

avatar van DaDude1973

DaDude1973

De meeste films waar Madsen in speelt zijn eigenlijk wel altijd goed (Reservoir Dogs, Sin City, Kill Bill, Donnie Brasco, The last days of Frankie the Fly, Wyatt Earp), maar wat was dit een B-film! Alles zag er zo uit, het camerawerk, de settings, de andere acteurs... Errug jammer! Maar goed, hij heeft niet voor niets alleen dit jaar al in 20 films gespeelt, zal er heus wel een slechte tussen zitten...

Het kon me geen moment boeien...

Toch maar 1,0 sterren omdat hij in een wel hele gave Corvette rond scheurt

avatar van Rutte

Rutte

Niet superslecht, maar zeker geen hoogvlieger.

Leuk om Madsen en Hannah weer eens samen in één film te zien na Kill Bill.

Echter, ik vond Madsen hier niet echt goed gecast, ik zie hem liever als " the bad guy ".

Verder zit er op wat schietwerk na niet echt veel aktie in, maar goed, dit is dan ook officieël geen aktiefilm. Echter, wat meer spektakel had deze film zeker geen kwaad gedaan, maar desondanks vond ik 't geheel nog redelijk onderhoudend.

Maar verder blijf ik erbij dat er veel meer uitgehaald had kunnen worden.

Naar boven afgerond 3 sterren

avatar van johnrambo

johnrambo

Max payne, de B versie.

avatar van martenaria

martenaria

wat een stoere acteur, die madsen. jammer genoeg toch een flutfilm. dertien in een dozijn.

geweldige gast madsen, maar niet in deze rol.

film was leuk om een keertje te zien maar daar houd het echt wel mee op. Had er veel van verwacht maar helaas.

En helaas, denk ik aan madsen moet ik altijd denken aan de legendarische scene in reservoir dogs. Werkt ook wel in het nadeel!

avatar van Blood Duster

Blood Duster

Veel van verwacht en weinig van terug gekregen;)

avatar van Doctor X

Doctor X

Het verhaal op zich was niet zo heel beroerd, maar er waren toch een hoop dingen die mij tegen stonden.

Neem het totale gebrek aan budget voor geluid, belichting, opbouw van de set en gebrek aan figuranten die er voor zorgen dat deze film nooit tot leven komt. Veel scènes in grauw tl-licht, met decors waar elke soap zich voor zou schamen. Als je er eenmaal op gaat letten ziet het er allemaal zo goedkoop en nep uit. Wat ook niet mee helpt is dat je op een drietal scènes na (in de bar, de club en het restaurantje) geen figuranten ziet. Daardoor is het op het politiebureau stiller dan in het gemiddelde klooster. Hannah vond ik niet overtuigen in haar rol, Madsen doet zijn best maar kan weinig met de matige dialogen.

Door dit alles krijgt de film een uitstraling van een koude, natte januari zondagmiddag waarop je verplicht naar je schoonfamilie toe moet.

avatar van ralfsjam

ralfsjam

een doorsnee politie film over corruptie en drugs. een low budget film met 2 acteurs waar ik nog steed graag naar kijk, 't is alleen jammer dat Michael Madsen en Daryl Hannah steeds vaker in mindere films spelen want 't blijven 2 mooie koppen om naar te kijken! de standaart verhaal lijntjes over drinkende politie agenten, verdwenen coke en het uiteindelijk wie heeft het gedaan ontknoping waren niet echt hoogdravend. toch bleef ik kijken naar het doorzichtige einde. hier en daar amateuristisch en hier en daar wel aardig!

wat Doktor x hierboven schrijft is wel jammer, want een lowbudget film moet wel een kans krijgen! niet iedere filmmaker heeft het budget van Tarantino of Spielberg. maar kan nog wel zijn best doen om er iets van te maken. wel knap dat Raul Inglis (zijn eerste film) de sfeer heeft kunnen pakken van een "koude, natte januari zondagmiddag" . waar madsen niet naar zijn schoonouders ging maar naar zijn eigen moeder! 2 keer zelfs....

avatar van Cosworth

Cosworth

svendex schreef:

in slaap gesukkeld....zo spannend was ie !

Moet je je stokje maar met rust laten....

avatar van Hercules

Hercules

Supervoorspelbaar wie de dader is in het team. Zij blijft overal tussenuit en nooit word de vinger naar haar gewezen, had ook al zo'n vermoeden dat ze op 't eind zielig ging doen dat ze altijd werd onderdrukt enz. echt voorspelbare film als je n beetje films hebt gezien !

avatar van Scorpio11

Scorpio11

Kijkt lekker weg maar geen topper.

avatar van skipy05

skipy05

Wat is deze film saai uitgevallen. Er gebeurd erg weinig in. Er is geen enkel speciaal moment.

avatar van Milan07

Milan07

Draak van een film. Er zit geen spanning of vette acties in.

avatar van tal1b

tal1b

had niet mn volle aandacht, beetje in de sfeer van max payne. Acties waren wat van het B gehalte

avatar van Ronhart

Ronhart

Dit is geen gewone thriller of actiefilm, als je het vanuit dat perspectief beoordeeld is het geen goede film.

Het is een film waarin een grijsheid van leven wordt neergezet een sfeer waarin wanhoop en uitzichtloosheid dominant is binnen een corrupt systeem. In de voice-over worden daarbij passende, soms wijze en soms banale filosofische uitspraken gedaan.

De decors, het filmwerk en de muziek ondersteunen deze sfeer op een grandioze manier. Low -budget, jazeker, maar dat maakt de film niet minder. Het is juist mooi om te zien dat met low-budget een bijzondere film te maken is.

Ook de acteurs Madsen en Hannah zetten die sfeer perfect neer. Madsen laat hier zien dat hij toch meer kan dan alleen de platte gewetenloze psychopaat spelen, de rol waarin hij vaak - en perfect - te zien is, zoals in Kill Bill.

Wil je een spannende flitsende triller of actiefilm met kostbare over-de-top actiescènes, kijk dan niet want dan staat je een teleurstelling te wachten.

Wil je jezelf mee laten voeren in een bijzondere sfeer-schets waarin zich een verhaal over wanhoop en corruptie ontvouwt dan is deze film een pareltje.

Vandaar dat ik hem 4*** waard vind.

avatar van johnhendrikos

johnhendrikos

johnrambo schreef:

Max payne, de B versie.

max payne was zelf al een b film, dus dan was dit de c versie of zo.

avatar van %%%%%%

%%%%%%

''One of the best cop movie'' prijkt er vol trots op mijn dvd hoesje...

Waar de meeste mensen vol plezier de bijzondere datum 11-11-2011 vol aan het vieren waren in de café's kon ik gister helaas het huis niet uit. Om de vervelende avond een beetje te verzachten dacht ik om een spannende politie-thriller op te zetten. Toen deze dvdtje mij in het vezier raakte en ik eens achterop las was ik best tevreden. Zeker gezien dat het scenario op de geroemde The Usual Suspects leek en die titel een paar keer achter op de kaft te zien was.

Achteraf gezien is dit een pijnlijke ervaring en maakte mijn verlangen aleen maar groter om het huis uit te gaan, want ik moest lijden om te zien wat er op mijn tv was.Namelijk een armoedig en depressieve fil . ik miste een visie om er iets van te maken,want nu kwakkelt het tussen 3 dingen. 1. : Filosofie. 2. : Story line : Dorius. of 3. : Max. Nu is het een behoorlijk on-samenhangend zooitje geworden, waar geen focus op een van de 3 zaken is gelegd. Daarom kreeg ik automatisch bij vlagen het idee : Waar ben ik hemelsnaam naar aan het kijken ? Of : Waar wilt de film nu naartoe ? Omdat er dankzij die gebrek aan focus en visie er tal van overbodige scene's tussen zitten die 0,0 toevoegen aan de film ( Rolletje Heather ) . Dan maakt die vreselijke editing het er allemaal aleen maar slechter op.

Dat de film vergeleken wordt met The Usual Suspects kan ik opzich wel begrijpen. ( Niveau verschil is groot )Want ook hier zitten er twisten in die in tegenstelling tot The Usual Suspects ontzettend doorzichtig zijn en ze hebben een klein ''close'' groepje waar 1 de bad-guy is.Wat ik al erboven zij de film mist gewoon ''beleving'' en focus om met het concept echt iets mee te doen, want nu is het helemaal niks geworden en mist de film een belangrijk ''gevoel'' namelijk onderhuidse-spanning.

1,5 sterretje voor deze chemie-loze film