A Room with a View (2007)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Nicholas Renton
met Elaine Cassidy, Laurence Fox en Timothy Spall

Lucy Honeychurch is een jonge vrouw uit de gegoede negentiende-eeuwse burgerij. Samen met haar chaperonne Miss Bartlett reist ze naar Firenze in Italië. In het hotel blijkt dat hun kamer niet het uitzicht heeft dat ze hadden verwacht. Uiteindelijk staan ene meneer Emerson en zijn zoon George hun kamer af aan de dames. Enkele dagen later kust George Lucy, zonder hiervoor toestemming te vragen! Terug in Engeland verlooft de jongedame zich met Cecil, een verwaande kwast. George en zijn vader komen niet veel later naar Engeland en huren een optrekje in Lucy's buurt. Zodra George hoort dat ze verloofd is met Cecil, probeert hij haar te overtuigen voor hem en de ware liefde te kiezen.

avatar van tonnyhk
Ik vond het een slaapverwekkende film. De beelden van Florence, Toscane en Rome waren wel aardig maar het verhaal was erg voorspelbaar en langdradig.
Ik hou niet van die bekakte engelse films en dit was er wel een van het ergste soort. Tja niet echt mijn smaak dus.

avatar van bob de niro
Mooie beelden van florence en rome en prachtige muziek!Leuk rolletje van Timothy Spall en voor de rest was het een erg voorspelbaar verhaal!3***

avatar van Robi
Wat een verschrikkelijke film. Alsof je een oud boek aan het lezen bent. Het soort boeken waar mijn moeder van houdt. Alleen kijken als je echt niets anders te doen hebt.
Toen ik dit wilde schrijven kwam ik er overigens achter dat dit een andere film was als die ik op de dvd had staan. De beschrijving bleek namelijk voor geen meter te kloppen. En inderdaad, toen ik de film nog eens opzette, zag ik dat het deze was. "A room with a view".
Anders zou ik hem waarschijnlijk ook nooit uitgekozen hebben om naar te kijken. Absoluut niet mijn smaak. Dat is duidelijk.

avatar van Moviestar1979
Minder goed dan de versie uit 1985.

Deze nieuwe versie werd als TV-film in 2007 uitgebracht. Het script volgt in grote lijnen het boek van E.M. Forster, maar werd een beetje aangepast. De cast is matig samengesteld. Mr. Emerson en George (Timothy Spall en Rafe Spall), zijn in het echte leven eveneens vader en zoon. Deze film werd opgedragen aan Fernando Ghia.

Deze versie is in principe overbodig. Het geheel komt erg gehaast over in tegenstelling tot de versie uit 1985. Dit verklaard waarom de versie uit 2007 binnen minder dan een half uur tijd werd afgeraffeld.

Met moeite 2,5 *