Mon Oncle Benjamin (1969)

Frankrijk / Italië

geregisseerd door Édouard Molinaro
met Jacques Brel, Claude Jade en Bernard Alane

Een vrijdenkende arts op het plattenland in de achttiende eeuw geeft zijn zorg aan de armen, maar raakt ondanks zijn aristocratenhaat bevriend met een jonge graaf die verliefd is op zijn pleegzuster. Samen zijn ze de machtige markies te slim af en beleven allerlei avonturen.

Romantische avonturenfilm waarin gelukkig Jacques Brel de expressiviteit van zijn zangoptredens heeft meegebracht, anders was het een zooitje van niemendal geweest.